از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی انجام شد:

واگذاری اعطای دانش فنی واحد پلی اتیلن سنگین به پتروشیمی تبریز

واگذاری اعطای دانش فنی واحد پلی اتیلن سنگین به پتروشیمی تبریز
(شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸) ۱۵:۱۵

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سال رونق تولید اعطای دانش فنی یک واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 310 هراز تن در سال را به مجتمع پتروشیمی تبریز واگذار کرد.

  به گزارش خبرنگار نیپنا ، در آستانه چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی،  قرارداد واگذاری  لیسانس، بسته  طراحی فرآیندی و مهندسی پایه  واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 310 هراز تن در سال  از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی  به مجتمع پتروشیمی تبریز،  امروز شنبه (19 بهمن ماه) با حضور بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز  مدیران ارشد صنعت پتروشیمی  میان علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ومدیر عامل پتروشیمی تبریز امضا شد.

از جمله دستاوردهای بزرگ و قابل توجه  شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی می­ توان به کسب دانش فنی فرایند تولید پلی ­اتیلن سنگین و کاتالیست­ های آن اشاره کرد. این مهم در سایه تلاش ­های شبانه­ روزی پژوهندگان و مدیران  این شرکت  و برخوداری از حمایت ­های مادی و معنوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت ایجاد زیرساخت­های لازم برای انجام پژوهش­های کاربردی حاصل شده است.

با برخوداری از چنین توانمندی بود که با هدف کاهش وابستگی علمی و فنی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به پشتوانه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و اعتماد شرکت پتروشیمی تبریز به توانمندی داخلی، گام بزرگی را در جهت احداث اولین واحد تولید پلی ­اتیلن سنگین بر مبنای لیسانس بومی برای این شرکت برداشت.

با بهره ­برداری از این واحد، ایران اسلامی به جمع معدود کشورهایی می­پیوندد که صاحب لیسانس تولید پلی ­اتیلن هستند و بدین طریق زمینه برای احداث واحدهای دیگر از این دست در کشور مهیا خواهد شد. محصولات این واحد برای کاربردهای مختلف از جمله لوله، انواع بطری، ظروف و فیلم­های بسته­ بندی علاوه بر پوشش نیازمندی ­های صنایع تکمیلی داخلی زمینه مساعدی برای صادرات مواد اولیه یا محصولات ساخته شده از آنها را فراهم می­ کند.

تعداد بازدید : ۱,۶۰۰