پیش بینی تداوم کاهش حاشیه سود در صنعت پتروشیمی کره جنوبی

پیش بینی تداوم کاهش حاشیه سود در صنعت پتروشیمی کره جنوبی
(شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸) ۱۱:۴۳

شرکت کره‌ای «ال‌جی کم» پیش‌بینی کرد که روند کاهش حاشیه سود در صنعت پتروشیمی کره جنوبی ادامه خواهد داشت.

 به گزارش نیپنا  شرکت «ال‌جی کم» کره جنوبی اعلام کرد که حاشیه سود بخش اصلی فعالیت این شرکت در سه ماه نخست سال 2020 میلادی در پی عملیاتی شدن ظرفیت‌های جدید جهانی و افزایش تردیدهای پیش‌روی بازارهای جهانی با کاهش روبه‌رو خواهد بود.

سود عملیاتی شرکت کره‌ای «ال‌جی کم» در بخش پتروشیمی پارسال در پی کاهش 8.8 درصدی بخش فروش و رسیدن به مجموع 15 تریلیون و 500 میلیارد با 30 درصد افت به یک تریلیون و420 وون (یک میلیارد و 190 میلیون دلار) رسید.

پیش‌بینی می‌شود درآمدهای سال 2020 میلادی شرکت «ال‌جی کم» کره جنوبی با 1.3 درصد افزایش به 15 تریلیون و 700 میلیارد وون برسد که این رقم هنوز پایین تر از رقم 17 تریلیون وون ثبت شده در سال 2018 میلادی است.

شرکت «ال‌جی کم» کره جنوبی اعلام کرد که بالا رفتن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی دنیا سبب افت قیمت‌های اتیلن، پلی‌اتیلن سبک و دیگر محصولات کلیدی شده است، در حالی که افزایش ظرفیت در چین و آمریکا همچنان ادامه دارد.

میانگین قیمت‌های اتیلن در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال 2019 میلادی 761 دلار به ازار هر تن بوده است که نسبت به دوره مشابه سال پیش از آن 23 درصد افت نشان می‌دهد، در حالی که قیمت پلی‌اتیلن سبک با 26 درصد کاهش به 807 دلار به ازای هر تن رسید.

شرکت «ال‌جی کم» کره جنوبی پیش‌بینی کرد تقاضا برای اتیلن در منطقه آسیا-اقیانوسیه در سال آینده میلادی به  کمتر از90 درصد ظرفیت تولید منطقه‌ای می‌رسد.

تقاضای جهانی هم اکنون سال‌هاست که به پایین تر از این سطح رسیده است.

صادرات پتروشیمی کره جنوبی پارسال با 15 درصد کاهش به 42 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید، که بخشی از دلیل این کاهش شعله‌ور شدن جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا و چین بوده است.

شیوع ویروس کرونا در چین نیز به دلیل تهدید کردن رشد اقتصادی جهان شرایط تقاضا را به خطر انداخته است.

 

 

 

 

تعداد بازدید : ۱,۱۶۷