تاثیر ویروس کرونا بر صنعت پتروشیمی چین

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت پتروشیمی چین
(چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۳۱

تولید شرکت‌های پتروشیمی چین در پی گسترش ویروس کرونا و به دنبال آن کاهش تقاضا و مصرف محصولات پتروشیمی کاهش می‌یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، بیشتر شرکت‌های پتروشیمی در چین پیش‌بینی می‌کنند که در پی بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌ها و انتظارها درباره کمتر شدن تقاضا و مصرف در ماه‌ های آینده به دلیل تشدید شرایط شیوع ویروس کشنده کرونا در ووهان چین، تولیدشان کاهش می‌یابد.

در حالی که فعالیت بازارهای مالی و کالا در چین دوم فوریه (یکشنبه، 13 بهمن‌ماه) پس از تعطیلات طولانی سال نو چینی ازسرگرفته شد، اما بیشتر کارخانه‌های تولید محصولات پایین‌دستی به دلیل دستور دولت تا دهم فوریه (21 بهمن ماه) تعطیل خواهند بود.

امبر لیو، رئیس بخش تحلیل‌های بازار پتروشیمی آسیا در موسسه آی‌سی‌‌آی‌اس در این باره گفت: بسیاری از مجتمع‌های یکپارچه مانند ساینوپک و پتروچیانا فعالیت عادی دارند، اما به دلیل مسائل حمل‌ونقل، برخی از کارخانه‌های غیریکپارچه مانند تولیدکنندگان متانول به محصولات الفینی، ممکن است به دلیل کاهش مواد اولیه تولید خود را کاهش دهند.

وی افزود: تولیدکنندگان کوچک و میان رده صنعت پلاستیک می‌توانند فعالیت خود را ازسرگیرند.

رئیس بخش تحلیل‌های بازار پتروشیمی آسیا در موسسه آی‌سی‌‌آی‌اس ادامه داد: ترس از مبتلا  شدن به ویروس کرونا مردم رادر خانه‌ها زندانی کرده است و این شرایط سبب کاهش مصرف در طول تعطیلات می‌شود.

تعطیلات سال نو چینی به‌طور معمول از 24 ژانویه آغاز و تا 30 ژانویه ادامه دارد، اما امسال به دلیل تشدید گسترش ویروس کرونا، زمان تعطیلات تا دوم فوریه تمدید شد.

 

 

تعداد بازدید : ۲,۱۲۲