معاونت علمی و فناوری، نهاد پشتیبان اقتصاد دانش بنیان در صنعت پتروشیمی

معاونت علمی و فناوری، نهاد پشتیبان اقتصاد دانش بنیان در صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸) ۰۹:۴۷

معاونت علمی و فناوری درصدد تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری است و از هر اقدامی جهت تقویت صنعت پتروشیمی و دیگر صنایع کشور حمایت خواهد کرد.

به گزارش نیپنا، مهرشاد جواهردشتی معاون دفتر هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد زیست بوم نوآوری در صنعت پتروشیمی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک نهاد حاکمیتی، پشتیبان و توسعه دهنده زیست بوم نوآوری واقتصاد دانش بنیان است و در این مسیر نقش مهمی درحمایت و توسعه همکاری شرکت های دانش بنیان واستارت آپ ها با شرکت های بزرگ و فعالان اقتصادی کلیدی کشور دارد. این مجموعه در رویداد "حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی" نیز به منظور اتصال شرکت های دانش بنیان با شرکت های پتروشیمی و رفع نیازهای دو طرف، ورود کرده است.
جواهردشتی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد فعالانه در نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل به عنوان نهاد حاکمیتی نسبت به همکاری شرکت های دانش بنیان با زیرمجموعه های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مشارکت نماید.
جواهردشتی با تاکید بر اینکه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با مجموعه وسیعی از شرکت های زیرمجموعه و توانمند خود درصدد همکاری با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هاست گفت: معاونت علمی و فناوری به عنوان حافظ منافع دو طرف خواهد بود. این رویداد فرصت مغتنمی است تا بتوانیم زیست بوم نوآوری صنعت پتروشیمی را توسعه دهیم. معاونت علمی و فناوری نیز که درصدد تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری است. بر همین اساس از هر اقدامی جهت تقویت صنعت پتروشیمی و دیگر صنایع کشور حمایت خواهد کرد.
معاون دفتر هماهنگی اقتصاد دانش بنیان به ورود شرکت های دانش بنیان به عرصه ساخت تجهیزات صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ساخت و تامین تجهیزات صنعت پتروشیمی توسط شرکت های دانش بنیان داخلی در حال انجام است که این موضوع با نقش آفرینی سازنده معاونت در جهت حمایت از ساخت داخل صورت گرفته است. در همه جای دنیا شرکت های بزرگ، به عنوان پیشران های کلیدی اقتصاد، تشویق می شوند تا در توسعه زنجیره صنعت خود نقش اساسی ایفا کنند. معاونت علمی و فناوری نیز بر "رویکرد اقتصاد بدون نفت ، قطع خام فروشی و رسوخ توسعه جریان دانش بنیانی و استارت آپی" تمرکز کرده است و از طریق انعقاد تفاهم نامه های هدفمند با وزارتخانه ها و شرکت های بزرگ و کلیدی کشور، ابزارها و مکانیزم های حمایتی و مشوق هایی را فراهم آورده است مشوق هایی چون حمایت از ایجاد مراکز نوآوری و شتاب دهنده های تخصصی، صندوق های جسورانه تخصصی، حمایت از بومی سازی فناوری های کلیدی و گلوگاهی و مشارکت در رویداد های فناورانه و نوآورانه در بسته های سیاستی- حمایتی است.
این مقام مسئول در ادامه به اهمیت رویکرد ها و تحقق شاخص های اقتصاد دانش بنیان در رشد و توسعه شرکت های بزرگ اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان مزیت هایی از قبیل دانش، خلاقیت، نوآوری، ریسک پذیری و جسارت دارند که ترکیب آنها با مزیت های شرکت های بزرگ از قبیل سرمایه های کلان، دسترسی به بازارهای بین المللی می تواند علاوه بر اینکه نیازها و اهداف دو طرف را محقق سازد، جریان تولید کشور را به سمت استفاده از توانمندی های داخل کشور رهنمون کند.
جواهردشتی درباره انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هلدینگ خلیج فارس گفت: این تفاهم نامه در فرایند امضاست و مشارکت در رویداد حمایت از ساخت داخل در کیش یکی از موضوعات این تفاهم نامه است. امیدوارم رویداد پیش رو منجربه گسترش همکاری بین شرکت های دانش بنیان با شرکت های پتروشیمی و کسب دستاوردهای قابل توجه در این صنعت راهبردی گردد.
لازم به ذکر است نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن سازندگان و تجهیزات صنعت نفت (استصنا)، هلدینگ خلیج فارس و سایر دست اندرکاران این حوزه استراتژیک، در تاریخ 27 تا 29 بهمن ماه در جزیره کیش برگزار می شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۱۴