براساس تازه‌ترین برآورد موسسه گلوبال دیتا

ظرفیت جهانی تولید اتیلن افزایش می‌یابد

ظرفیت جهانی تولید اتیلن افزایش می‌یابد
(سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸) ۱۵:۰۴

موسسه گلوبال دیتا در تازه‌ترین گزارش خود آورده است که افزایش ظرفیت جهانی تولید اتیلن به کمک ایجاد افزایش ظرفیت‌های جدید درکشورهای مختلف در سال های آتی محقق خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری هیدروکربن اینجینیرینگ، براساس گزارش موسسه انگلیسی تحلیل آماری و مشاوره گلوبال دیتا، شرکت آمریکایی اکسون موبیل سبب افزایش ظرفیت برنامه‌ریزی شده برای تولید اتیلن در بازه زمانی 2019 تا 2030 میلادی می‌شود و سهم 5 درصدی در رشد جهانی تولید این محصول پتروشیمی خواهد داشت.

براساس گزارش نیمه دوم سال 2019 ظرفیت جهانی تولید اتیلن و چشم‌انداز هزینه‌های سرمایه که چین در آن از نظر مقدار برنامه‌ریزی شده برای ظرفیت تولید اتیلن در دنیا پیشروست، انتظار می‌رود که شرکت اکسون موبیل با بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید برنامه‌ریزی شده تا سال 2030 میلادی سالانه 5 میلیون و 100 هزار به ظرفیت جهانی اضافه کند، از این تعداد پروژه ها سه پروژه برنامه‌ریزی شده و سه پروژه دیگر اعلام شده است.

دایانند خراده، تحلیلگربخش نفت و گاز در موسسه گلوبال دیتا در این باره می‌گوید: شرکت اکسون موبیل قرار است در وهله نخست در چین و آمریکا ظرفیت‌های جدید زیادی برای تولید اتیلن ایجاد کند، این شرکت برای استفاده از مواد اولیه فراوان و کم هزینه در حال سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکاست.

وی ادامه داد: این شرکت آمریکایی با هدف پاسخگویی به رشد تقاضای داخلی مورد انتظار در چین و در عین حال بهره‌گیری از از هزینه‌ها پایان تولید، در حال سرمایه‌گذاری در سه واحد کراکر اتیلن و واحدهای مشتقات در چین است.

موسسه گلوبال دیتا در این گزارش از شرکت دولتی نفت عربستان سعودی به عنوان دومین بازیگرعرصه ایجاد ظرفیت‌های جدید برنامه‌ریزی و اعلام شده شده برای تولید اتیلن در میان دیگر شرکت‌های جهانی تا سال 2030 میلادی معرفی می‌کند.

گلوبال دیتا اعلام می کند که واحد تولید اتیلن «موتیوا اینترپرایز» بیشترین سهم را در ایجاد ظرفیت جدید این شرکت تا سال 2030 به عهده خواهد داشت؛ پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال 2024 با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن به بهر‌برداری برسد.

براساس برآورد این موسسه انگلیسی، سیبور هلدینگ روسیه در ایجاد ظرفیت‌های جدید برنامه‌ریزی و اعلام شده برای تولید اتیلن جایگاه سوم جهان را در اختیار دارد و از 2 پروژه برنامه‌ریزی و اعلام شده تا سال 2030 میلادی یه میلیون و 800 هزار تن در سال ظرفیت تولید اتیلن ایجاد خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۵۱۴