روز خوب پتروشیمی های خارک ، شازند و شیراز در بورس

روز خوب  پتروشیمی های خارک ، شازند و شیراز در بورس
(سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸) ۱۴:۲۴

پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۲۱ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۰۵ واحد و پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۹۱ واحد در میان شرکت هایی قرار گرفتند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

به گزارش نیپنا، بورس تهران روز جاری افت شاخص را تجربه کرد و شاخص کل  بورس امروز سه شنبه (1 بهمن ماه) سه هزار و ۷۹۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۰۶ هزار و هشت واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۳۲۹ واحد افزایش به ۱۲۹ هزار و ۴۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۸۶ واحد رشد به ۸۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با دو هزار و ۶۸۱ واحد کاهش به رقم ۴۸۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۶۳۹ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۷۹۴ واحد کاهش داشتند.

افزون براین در بین تمامی نمادها، نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۷۷ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۲۱ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۰۵ واحد و پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۹۱ واحد، گلوکوزان (غگل) با ۸۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۴۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۳۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۱۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۳۶۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۰۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۲۹۹ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۹۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، بانک اقتصاد نوین، پالایش نفت اصفهان، پارس خودرو و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۲ هزار برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۲ واحد افت داشت و بر روی کانال پنج هزار ۲۵۸ واحد ثابت ماند و همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۶۵ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز درمیان تمامی نمادها، نماد صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فرابورس ایران (فرابورس)، نفت پاسارگاد (شپاس) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
تعداد بازدید : ۱,۶۲۹