تاثیرپذیری ناچیز صنایع پتروشیمی از مرحله نخست توافق تجاری واشنگتن و پکن

تاثیرپذیری ناچیز صنایع پتروشیمی از مرحله نخست توافق تجاری واشنگتن و پکن
(شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۲۶

شورای شیمی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که تاثیر مرحله نخست توافق تجاری ایالات متحده آمریکا و چین تاثیر اندکی بر صنعت و بازارهای پتروشیمی داشته است.

به گزاش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، شورای شیمی آمریکا روز جمعه (27 دی‌ماه) اعلام کرد: مرحله نخست توافق تجاری واشنگتن و پکن که هفته گذشته امضا شد تاثیر اندکی بر تعرفه‌های مربوط به تجارت بازارهای پتروشیمی و پلاستیک بین آمریکا و چین داشته است.

کریس جان رئیس و مدیرعامل شورای شیمی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که مرحله نخست توافق تجاری آمریکا و چین تعرفه‌های اعمال شده از سپتامبر سال 2019 میلادی بر واردات پلاستیک از چین را از 15 درصد به 7.5 درصد در فوریه کاهش می‌دهد، اما تعرفه 25 درصدی اعمال شده در اوت و سپتامبر سال 2018 میلادی بر کالاهای چین شامل لوله، ظروف، ماشین‎آلات، لاستیک، لباس بارانی و کفپوش پابرجا خواهد بود.

چین نیز در پاسخ تعرفه‌های اعمال شده بر کالاهای آمریکایی در سال 2018 میلادی که شامل صدها نوع رزین و مواد اولیه آمریکایی است، تعرفه ها را بر می‌دارد.

جان گفت: ما از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌خواهیم به تعهدهای خود در این توافقنامه برای حذف تعرفه‌ها به عنوان بخشی از فاز دوم توافق تجاری واشنگتن و پکن متعهد باشد.

تعداد بازدید : ۱,۱۶۲