انفجار و آتش سوزی در صنایع پتروشیمی چین و اسپانیا حادثه آفرین شد

انفجار و آتش سوزی در صنایع پتروشیمی چین و اسپانیا حادثه آفرین شد
(چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۱۹

انفجار شدید در یک مجتمع پتروشیمی واقع در تاراگونا اسپانیا و آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی ژوهای چانگلین واقع در شهر ژوهای چین از حوادث روز سه‌شنبه صنعت پتروشیمی دنیا در دو قاره آسیا و اروپا بود.

به گزارش نیپنا به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، مقام‌های محلی شهر بندری تاراگونا اسپانیا اعلام کردند که انفجار شدید در یک مجتمع پتروشیمی واقع در شمال‌شرق اسپانیا یک کشته و 6 مجروح برجای گذاشت؛ یک نفر هم در پی این حادثه تا این لحظه مفقود شده است.

یک سخنگوی دولتی شهر بندری تاراگونا اسپانیا گفت: تحقیقات اولیه حاکی از آن است که یکی از ساکنان محلی در نزدیکی این مجتمع پتروشیمی بر اثر شدت انفجار جان خود را از دست داده است.

آژانس حفاظت شهری منطقه کاتالونیا اسپانیا با اعلام وقوع یک حادثه شیمیایی در پی انفجار یک مجتمع پتروشیمی از مردم شهر تاراگونا با 800 هزار نفر جمعیت خواسته برای احتیاط از خانه‌های خود خارج نشوند.

این نهاد همچنین اعلام کرده است که دو تن از مصدومان برای مداوای سوختگی حاصل از این آتش‌سوزی و انفجار تحت درمان قرار گرفته‌اند.

یکی از کارکنان شرکت Iqoxe در پاسخ به یک تماس تلفنی از وقوع حادثه آتش‌سوزی و انفجار خبرداده است، اما به جزئیات اشاره‌ای نکرده است.

براساس پایگاه اطلاع‌رسانی این شرکت اسپانیایی، این شرکت تنها تولیدکننده اتیلن اکساید در اسپانیاست.

اتیلن اکساید ترکیبی شیمیایی است که در ساخت مواد شوینده، حلال‌ها و دیگر محصولات استفاده می‌شود، همچنین اتیلن گلیکول یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه در تولید پلاستیک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، آتش‌نشانان آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی ژوهای چانگلین واقع در شهر ژوهای را خاموش کردند.

در ساعت 01:40 دقیقه به وقت محلی در واحد هیدوژنه شرکت پتروشیمی ژوهای چانگلین دچار آتش‌سوزی شد. تلویزیون دولتی چین فیلم‌های شعله‌ها و دود غلیظ حاصل از آتش‌سوزی در این واحد را نشان می‌دهد.

مقام‌های محلی در وبلاگ‌های شخصی خود بدون اشاره به توقف تولید در واحدها اعلام کردند که این حادثه هیچ مجروحی نداشته است.



تعداد بازدید : ۳,۰۶۸