توقف فعالیت واحدهای کراکر صنایع پتروشیمی قاره کهن

توقف فعالیت واحدهای کراکر صنایع پتروشیمی قاره کهن
(یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸) ۱۵:۳۴

فعالان صنعت پتروشیمی در سراسر قاره آسیا به دلیل هزینه بالای مواد اولیه، مجبور به کاهش فعالیت واحدهای کراکر یا طولانی کردن دوره توقف تولید در این واحدها هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تولیدکنندگان پتروشیمی در آسیا که توانایی کاستن از هزینه‌های بالای مواد اولیه را ندارند، برای گذر از این شرایط به دنبال کاهش یا تمدید دوره توقف واحدهای کراکر هستند.

این شرایط مبهم در کره جنوبی، بزرگترین واردکننده نفتا در آسیا قابل مشهود است، افزون بر این جنوب شرق آسیا به عنوان مبنای قیمتی نفتای مشتق از نفت خام به‌تازگی در پی حمله‌ها به تاسیسات سعودی آرامکو و دوره طولانی‌ مدت عملیات نگهداری پالایشگاه‌ها، رکوردهای جدیدی ثبت کردند یا نزدیک به رکوردهای پیشین بودند.

یک خریدار نفتا اعلام کرد که بازار هم‌اکنون پرنوسان است، و این اوضاع برای بازارهای پتروشیمی نامناسب است زیرا تقاضا برای محصولات شرایط مطلوبی ندارد و هزینه‌ها خوراک بالا هستند.

قیمت‌های نفت باید به‌طور معمول 250 تا 300 دلار به ازای هر تن و پایین تر از قیمت‌های اتیلن باشد.به گفته این خریدار، در شرایط کنونی، اختلاف قیمت حتی به حدود 100 دلار به ازای هر تن رسیده است.

شرکت پتروشیمی ال‌جی‌در کره جنوبی اعلام کرد که میانگین مجموع تولید واحد کراکر خود را در این ماه 95 درصد نسبت به ظرفیت کامل کاهش می‌دهد.

شرکت پتروشیمی ال‌جی‌کم 2 واحد کراکر دارد که مجموع ظرفیت تولید سالانه هر دو آنها حدود دو میلیون 400 هزار تن است.

براساس این گزارش، تولید واحدهای کراکر در دیگر شرکت‌های پتروشیمی‌ کره جنوبی، مالزی، فیلیپین و سنگاپور نیز شرایط مشابه این وضع دارند.

تعداد بازدید : ۱,۲۳۹