افزایش ظرفیت تولید اتیلن چین

افزایش ظرفیت تولید اتیلن چین
(شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۱۸

گروه سینوکم چین از راه‌اندازی یک مجتمع پتروشیمی 4.6 میلیارد دلاری شامل یک واحد نفتا کراکر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن تا نیمه سال جاری میلادی خبرداد.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، سه منبع در گروه سینوکم اعلام کردند که این شرکت انتظار دارد که یک واحد فرآورش نفت خام و مجتمع پتروشیمی در جنوب‌شرق چین اواسط سال 2020 میلادی راه‌اندازی شود، این نخستین اقدام یک شرکت دولتی برای ساخت مجتمع پتروشیمی در چین است.

این شرکت فعال در حوزه نفت و تولید مواد شیمیایی روزانه 60 هزار بشکه به ظرفیت کنونی روزانه 240 هزار بشکه‌ای پالایش نفت خام پالایشگاه واقع در شهر کوانژو استان فوجیان چین می‌افزاید.

بر اساس این گزارش ، این منابع اعلام کردند که گروه سینوکم همچنین عملیات در مجتمع پتروشیمی شهر کوانژو شامل یک واحد نفتا کراکر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن را در ماه ژوئن امسال آغاز خواهد کرد.

این روند توسعه بخشی از موج سرمایه‌گذاری‌ها در چین به رهبری شرکت‌های خصوصی پتروشیمی هنگلی و ژی‌ژیانگ رونگشنگ هلدینگ که سبب افزایش محصولاتی از قبیل پاراکسیلن شده است، به شمار می‌آید؛ پاراکسیلن یکی از مواد خام اولیه کلیدی برای الیاف مصنوعی و بطری‌های آب است.

سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و 640 میلون دلاری یکی از بخش‌های اصلی از راهبرد رشد در گروه سینوکم به شمار می‌آید.

چین هم‌اکنون بزرگ‌ترین واردکننده محصولات پتروشیمی است.






تعداد بازدید : ۱,۰۲۹