معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

توسعه هدفمند صنعت پتروشیمی راهبرد NPC

توسعه هدفمند صنعت پتروشیمی راهبرد NPC
(چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸) ۱۶:۰۰

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سازمانی توسعه ای نقشی استراتژیک و راهبردی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی دارد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بهزاد محمدی در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی که امروز چهارشنبه (11 دی ماه) در شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور کارکنان این شرکت برگزار شد گفت: امروز این صنعت ارزش آفرین با همت و تلاش خانواده بزرگ این صنعت با شتاب در حال توسعه و پیشرفت است.

وی با بیان این که دیدار مدیران ارشد  این صنعت با حجت الاسلام دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز دوشنبه بسیار پربار ،اثر بخش و فراتر از انتظار بود، بیان کرد: درجریان این دیدار ما برنامه های مختلف صنعت پتروشیمی در راه توسعه و پیشرفت کشور را تبیین کردیم و بازدید 50 دقیقه ای رئیس جمهوری از نمایشگاه دستاوردهای صنعت پتروشیمی و در مجموع  حدود 3 ساعت دیدار و گفتگو با فعالان صنعت پتروشیمی ایران نشان از اهمیت  پتروشیمی برای کشور دارد.

محمدی افزود: این مراسم  را می توان افتخاری برای صنعت پتروشیمی ایران دانست چون سطح این جلسه در سطح بین المللی بود و برای اولین باردر تاریخ این صنعت ریئس جمهوری ایران با فعالان پتروشیمی در روز صنعت پتروشیمی گفتگو ی نزدیک و صمیمانه ای داشت که دستاورد های خوبی به همراه داشت.

وی ادامه داد:  پس از خصوصی سازی صنعت پتروشیمی که در سالهای قبل اتفاق افتاد، هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش مهمتر سکانداری صنعت را در جایگاه یک  شرکت توسعه ای به خوبی ایفا می کند.

محمدی با اشاره به نقش هدایت کننده شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: با حمایت رییس جمهور و وزیر نفت سبد طرح های این صنعت را هدفمند کرده ایم .

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ برای نخستین بار ۱۶ محصول مهم پتروشیمی به سبد تولید محصولات صنعت پتروشیمی ایران افزوده می‌شود که به تاب آوری صنعت کمک خواهد کرد.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه دانش فنی تولید پلی‌پروپلین از گاز طبیعی با دانش فنی ایرانی برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کسب شده است، افزود: مهندسی پایه طرح تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در غرب کشور در دست انجام است و این طرح از سال آینده به فاز عملیاتی وارد می‌شود.

 

تعداد بازدید : ۱,۲۹۳