برگزاری یازدهمین اجلاس کارشناسان کنترل تولید صنعت پتروشیمی

برگزاری یازدهمین اجلاس کارشناسان کنترل تولید صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸) ۱۴:۰۶

یازدهمین اجلاس کارشناسان کنترل تولید مجتمع‌های صنعت پتروشیمی با هدف بهبود و پیشرفت و استاندارد سازی فرآیند تولید و نیز افزایش تعاملات بین واحدهای پتروشیمی به میزبانی شرکت پتروشیمی مرجان برگزار شد.

به گزارش نیپنا ، در این اجلاس "سید جلال میرهاشمی" مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سخنانی بر نقش مهم کارشناسان کنترل تولید و تاثیرگذاری آنان در جهت‌دهی به فرآیند تولید تاکید کرد و گفت: واحدهای کنترل تولید به دلیل  اهمیت وظایف و عملکرد مطلوب و نیز تامین اطلاعات مورد نیاز سیستم‌های بالادستی می‌توانند در خط اول تصمیم‌سازی قرار گیرند.

وی بابیان این که صنعت پتروشیمی متوسط ظرفیت 82 درصدی تولید خود در زمینه‌های مختلف از لحاظ میزان و عملکرد تولید جایگاه ویژه‌ای دارد و با قاطعیت می‌گویم که هیچ صنعتی در کشور با این ظرفیت وجود ندارد. گفت: بخش قابل توجهی از کاهش تولید صنعت، عوامل بیرونی است و این عملکرد از لحاظ تولید و تامین نیازهای داخلی کشور و نیز حرکت در راستای خودکفایی باعث شده است که جایگاه این صنعت روز به روز بالاتر و موقعیت واقعی خود را پیدا کند.

مدیر کنترل تولید صنعت پتروشیمی کشور به اهمیت نقش آمار و اطلاعات در واحدهای کنترل تولید اشاره و در این ارتباط اگفت: دنیای امروز دنیای تکنولوژی و سرعت اطلاعات است باید داده‌ها به اطلاعات تبدیل و با حرکت به سمت عقلانیت در تحقق اهداف ترسیم‌شده اهتمام  داشته باشیم.

وی به وجود سامانه موجود در مجتمع‌های پتروشیمی اشاره و در ارتباط با عملکرد آن بیان کرد: این سامانه در کل کشور نمونه ندارد و به عنوان یک مبنا، مرجع و معیار برای سازمان‌های بالادستی قرار گرفته است و خروجی آن مورد اعتماد، تایید و استناد تمام افراد و سیستم‌های بالادستی است که باید سطح کارایی آن را حفظ کنیم.

 همچنین دومین سخنران این اجلاس مهندس قاسم مسعودی مدیرعامل پتروشیمی مرجان بود که پیرامون دستور کار جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: بر گزاری این اجلاس فرصت مطلوبی در راستای به اشتراک‌گذاری تجربیات کارشناسان کنترل تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور است و امیدوارم خروجی این اجلاس، راهگشا و منجر به تحول در انجام وظایف این حوزه گردد.

وی با قدردانی از تلاش موثر و هدفمند کارشناسان کنترل تولید در تثبیت پایداری تولید صنایع پتروشیمی عنوان کرد: دقت و سرعت عمل در گزارش‌ها و نیز اهمیت اطلاعات و آمار در روند اجرای وظایف کنترل تولید واحدهای پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار و باید مورد مطالعه قرار گیرد.

مدیرعامل پتروشیمی مرجان با تاکید بر این مطلب که گزارشات مفید و کاربردی مدیران کنترل تولید مبنای فعالیت تصمیم‌گیرندگان برای تصمیم‌سازی است و تاکنون دستاورد خوبی به همراه داشته است اظهار کرد: خروجی گزارشات مدیران کنترل تولید از ضریب دقت بالایی برخوردار و در هیچ کجای صنعت تمرکز اطلاعات به این دقت عمل نداریم.

در ادامه بمهندس اعتمادی نماینده کنترل تولید پتروشیمی مرجان در قالب گزارشی جامع و مدون به طرح موفقیت‌ها و اقدامات عملکردی این شرکت پرداخت و گفت: شرکت پتروشیمی مرجان در فاز دوم عسلویه با ظرفیت تولید 1650000 تن متانول در سال و در زمینی بالغ بر 7 هکتار قراردارد. وی در ادامه به تحلیل شاخص‌های عملکردی در محورهای وضعیت نیروی انسانی، اقدامات رفاهی معیشیتی، افتخارات ورزشی و اقدامات فرهنگی، اجتماعی، برگزاری دورهای آموزشی، برگزاری جلسات تخصصی و ارتباط و تعامل مستمر با سهامداران، کسب عنوان شرکت پیشرو، برگزاری جلسات کمیته رفع تنگناهای تولید و چالش‌های پیش روی این شرکت پرداخت.

و ی همچنین با بهره‌گیری از کاربست مقاله تحقیقی خود اهمیت کنترل تولید در مدیریت مدرن و نیز چگونگی جایگاه بازارهای منطقه‌ای و جهانی فروش و تولید متانول را برای شرکت‌کنندگان در اجلاس به تفصیل تشریح کرد.

گفتنی است این اجلاس یک روزه در سالن تدبیر ساختمان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و به میزبانی پتروشیمی مرجان در تهران برگزار و در اختتامیه آن از 10 کارشناس برتر کنترل تولید تجلیل شد.

تعداد بازدید : ۱,۱۹۶