فاز نخست پتروشیمی ژی‌ژیانگ چین تکمیل شد

فاز نخست پتروشیمی ژی‌ژیانگ چین تکمیل شد
(سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۵۱

شرکت «ژی‌ژیانگ پترولیوم اند کمیکال» از تکمیل فاز نخست مجتمع پالایش و پتروشیمی این شرکت در شهر «ژوشان» چین خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت «ژی‌ژیانگ پترولیوم اند کمیکال»، یکی از دو پالایشگاه بزرگ ساخته شده در چین طی سال 2019 امروز (سه‌شنبه، دهم دی‌ماه) در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد که فعالیت واحدهای باقیمانده فاز نخست مجتمع پالایش و پتروشیمی این شرکت راه‌اندازی شده است.

این مجتمع پالایش و پتروشیمی واقع در شهر ژوشان چین، در حال تولید انواع فرآورده‌های نفتی و مواد شیمیایی برای مصارف تجاری موردنظر است.

بر اساس این گزارش این شرکت که 51 درصد سهام آن در اختیار گروه شیمیایی ژی‌ژیانگ رونگ‌شن هلدینگ است، بدون اشاره به جزئیات ارقام تولید، اعلام کرد که تولید آزمایشی را در واحدهای اتیلن، آروماتیک و دیگر تاسیسات پایین‌دستی را آغاز کرده است.

مجتمع پتروشیمی ژی‌ژیانگ، پس از راه‌اندازی پالایشگاهی با ظرفیت پالایش روزانه 400 هزار بشکه نفت خام متعلق به شرکت پتروشیمی هنگلی، فرآوری و پالایش روزانه 200 هزار بشکه نفت خام را در اواخر ماه سال 2019 میلادی آغاز کرد.

واحدهای تازه راه‌اندازی شده در پتروشیمی ژی‌ژیانگ  شامل یک واحد فرآوری و پالایش روزانه 200 هزار بشکه نفت خام، تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار تن اتیلن و دو میلیون پاراکسیلن است.

تعداد بازدید : ۲,۰۱۳