صنعت پتروشیمی ایران روی ریل توسعه

صنعت پتروشیمی ایران روی ریل توسعه
(یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۵۵

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی گفت: مجلس از روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران با هدف تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی حمایت می کند.

سکینه الماسی نماینده مردم شهرستان های جم، کنگان، عسلویه و دیردر مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران روی ریل توسعه قرار دارد، گفت: اگر جهش های دوم و سوم صنعت پتروشیمی با رونق تولید در صنایع پایین‌دستی همراه باشد، افزون بر ایجاد اشتغال فراوان، ارزش‌ افزوده بسیاری را نیز برای کشور به همراه دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت مجلس از صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران بیش از پنجاه سال قدمت دارد و یکی از ارکان توسعه اقتصادی و صنعتی کشور به شمار می رود و اکنون درمسیرتوسعه این صنعت باید حمایت های لازم از این صنعت پیشرو صورت گیرد.

وی با بیان این که ایران جایگاه خوبی درصنعت پتروشیمی دارد به گونه‌ای که بیشتر صادرات غیرنفتی ما مربوط به این صنعت است، گفت: ایران از ظرفیت تولید عظیم و رو به رشد صنعت پتروشیمی دنیا سهمی بیش از دو درصد دارد که هدف‌گذاری آن، دست‌یابی به سهم 6.3 درصدی از بازار است.

الماسی افزود: درشرایط کنونی پتروشیمی، نفت و گاز بزرگترین مزیت کشور بوده و نباید در این باره خام فروشی کنیم وصنعت پتروشیمی با توجه به کارکردهای خود باید در مسیرکاهش خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و سرمایه گذاری‌های جدید گام بردارد، به این منظور باید روش‌های جدید به کار گرفته شوند و مجلس نیز در این راستا کمک خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۰۵۳