واحد الفین پتروشیمی جم در شرایط عادی قرار گرفت

واحد الفین پتروشیمی جم در شرایط عادی قرار گرفت
(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸) ۱۲:۰۲

فعالیت واحد الفین پتروشیمی جم که در پی بروز مشکل فنی فلرینگ در دو روز آخر آذرماه در شرایط غیر نرمال و با آلایندگی همراه شد به حالت عادی بازگشت.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، حسن معینی، معاون مجتمع در عسلویه در تشریح این نقص فنی گفت: بروز نقص فنی در کمپرسور اصلی الفین پتروشیمی جم و از سرویس خارج شدن این کمپرسور در ساعت 18:15 روز جمعه منجربه توقف واحد الفین شد که در پی آن شاهد فلرینگ بخش هایی از گاز خروجی کوره ها بودیم.

وی افزود: پیش از بروز مشکل ما با 6 کوره گازی و 3 کوره مایع در حال فعالیت نرمال در واحد الفین بودیم که به محض مشاهده ایراد و بمنظور کنترل و به حداقل رساندن آلایندگی ناشی از فلرینگ ، ظرفیت واحد به 2 کوره گازی و 1/5 کوره مایع تقلیل پیدا کرد.

معینی در باره دلیل فنی ایجاد این مشکل در خط تولید واحد الفین جم گفت: قطعات حساس زیادی ضمانت عملکرد نرمال و مداوم واحد را به عهده دارند که اگر یکی از این قطعات دچار مشکلی در لحظه شود امکان از سرویس خارج شدن بخش یا بخش هایی از سیستم کاری واحد وجود دارد و در ایراد اخیر کمپرسور الفین نیز ، کارکنان فنی مجتمع با تلاش شبانه روزی و صرف زمانی در حدود 48 ساعت به عیب یابی پرداختند و با جلسات فنی متعدد و کنترل پارامترهای مختلف توانستند به نتیجه نهایی و شناسایی قطعه معیوب که یکی از قطعات ابزار دقیق بود برسند و با پیدایش علت موضوع به سرعت عملیات تعویض و بازیابی شرایط نرمال در دستور کار قرار گرفت. و در ساعات پایانی شب شنبه واحد مجددا به سرویس بازگشت.

قدردان شکیبایی مردم عسلویه و تلاش شبانه روزی کارکنان شریف منطقه ویژه پارس هستیم

در پی ایجاد مشکل فنی در واحد الفین شرکت پتروشیمی جم، روابط عمومی این شرکت با صدور اطلاعیه ای ، ضمن اشاره به رفع مشکل و بازگشت به حالت عادی، از شکیبایی مردم عسلویه قدردانی کرد.

در این اطلاعیه آمده است: شرکت پتروشیمی جم خود را موظف می داند مراتب قدردانی خود از صبر و شکیبایی مردم شریف و بردبار پایتخت انرژی ایران و حومه و همچنین کارکنان خود و دیگر شرکتهای مستقر در منطقه که این شرکت را در راه رسیدن به تعالی و نیل به اهداف عالی کشور عزیزمان همراهی می کنند را اعلام کند.

امید است با استعانت از پروردگار متعال و تلاش شبانه روزی فرزندان شما در شرکت پتروشیمی جم در آینده بتوانیم اینگونه مشکلات را به حداقل رسانیده و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود که همانا حفظ محیط زیست منطقه نیز بخشی از آن بشمار می آید دلیلی باشیم بر توسعه و آبادانی کشور همراه با احترام متقابل به تمامی کارکنان و ساکنین این منطقه.


تعداد بازدید : ۲,۰۴۷