کاهش سوددهی تولید کراکر در اروپا

کاهش سوددهی تولید کراکر در اروپا
(یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۲۶

سوددهی تولید کراکر در پی افزایش قیمت خوراک در قاره سبز با کاهش روبه‌ رو شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از موسسه آی‌سی‌آی‌اس، نتایج تجزیه و تحلیل موسسه آی‌سی‌آی‌اس ازحاشیه سود بازار کراکر نشان داد که قراردادهای اروپا و حاشیه‌های سود بازار کراکر اروپا در هفته جاری به دلیل افزایش هزینه‌های مواد اولیه افزایش‌یافته است.

کراکرهایی که از نفتا به‌عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند، کاهش سود بیشتری را نسبت به محصولاتی که مبتن بر گاز مایع شده (ال‌پی‌جی) هستند، داشته‌اند.

بر اساس این گزارش ، در هفته منتهی به 13 دسامبر قیمت نفتا نزدیک به سه‌ درصد افزایش یافت، ارزش ال‌پی‌جی چهار درصد افزایش یافت، همچنین اشیه سود قراردادهای مبتنی بر نفتا نیز هفت ‌درصد کاهش یافت، در‌حالی‌که اعتبار شرکت‌هایی که بر پایه دو نوع مواد اولیه فعال هستند اندکی افزایش نشان می‌دهد.

حاشیه سود قراردادهای مبتنی بر ال‌پی‌جی با 4.5 درصد کاهش همراه بوده است و اعتبار تولید‌کنندگان هر دو محصول اندکی افزایش یافت.

در هفته منتهی به 13 دسامبر، قیمت‌های موجود در بازار تک محموله بدون تغییر باقی ماند زیرا فعالیت‌های محدودی در بازار گزارش شد.

عرضه کم و تقاضا بسیار کند توصیف شده است،البته در مناطقی شاهد خاموشی‌های ناشی از نوسان برق بوده ایم؛ در عین حال پیش‌بینی می‌شود تولید اتیلن در سال 2019 به حدود 21. 5 میلیون تن برسد، اما حدود 5.3 درصد کمتر از این رقم یادشده در سال 2018 خواهد بود و قرارداد‌های اتیلن نسبت به پارسال حدود 9 درصد کاهش‌یافته است

تعداد بازدید : ۱,۲۴۶