عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران:

پتروشیمی تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد ایران

پتروشیمی تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد ایران
(یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۳۳

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که توسعه پتروشیمی به افزایش صادرات غیرنفتی منجر می‌شود، گفت: صنعت پتروشیمی با توجه به درآمدزایی مطلوب و صادرات قابل قبول، تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد ایران است.

علی نقیب، عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا گفت: : صنعت پتروشیمی بخش جدایی ناپذیر صنعت نفت و یک حلقه از این زنجیره عظیم است، از این رو فرآیند توسعه و طرح‌های توسعه پتروشیمی را نمی‌توان مستقل از سایر بخش‌های این صنعت به ویژه بخش‌های بالادستی بررسی کرد.

وی افزود: فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایران وجود دارد که در این بین، سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی به دلیل جلوگیری از خام فروشی و تولید محصولات نهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نقیب تصریح کرد: اجرایی شدن ساخت پروژه‌های متعدد پتروشیمی در شرایطی که تحریم و مشکلات اقتصادی موانعی ایجاد کرده است، نشانه تحرک صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه و پیشرفت است.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: توسعه، سرمایه‌گذاری و تزریق منابع مالی  به صنعت پتروشیمی بدون تردید سبب افزایش اشتغال‌زایی و ایجاد موقعیت های شغلی جدید به ویژه در صنایبع پایین دستی می‌شود، از این رو باید مسیر جذب سرمایه‌ها تسهیل شود.

وی عنوان کرد: با ورود سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌توان به هدف‌های پیش‌بینی شده برای توسعه صنعت پتروشیمی دست یافت، البته همواره باید بر این نکته تاکید کرد که سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی به دلیل توسعه صادرات غیرنفتی از اهمیت خاصی برخوردار است و افزون بر تامین نیاز داخل،  هدف گذاری برای افزایش صادرات نیز باید از سوی هلدینگ ها و مجتمع عای تولیدی مورد توجه بیشترقرار بگیرد.

نقیب تاکید کرد: از آنجاکه پتروشیمی محور صادرات غیرنفتی کشور است دولت، مجلس و دیگر متولیان امر  باید از این صنعت به منظور افزایش هرچه بیشتر صادرات محصولات پتروشیمی حمایت کنند.

تعداد بازدید : ۸۰۳