آهنگ رشد صنایع شیمیایی آمریکا کند می‌شود

آهنگ رشد صنایع شیمیایی آمریکا کند می‌شود
(سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸) ۱۱:۴۷

تازه ترین گزارش شورای شیمی آمریکا (ACC) از کند شدن آهنگ رشد صنایع شیمیایی صنایع شیمیایی آمریکا در سال 2020 میلادی حکایت دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی یاهو فایننس، شورای شیمی آمریکا (ACC) در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به «چشم‌انداز و شرایط صنایع شیمیایی تا پایان سال 2019» آورده است که در پی تردیدها درباره فضای تجاری و رکود در تولید، روند رشد صنایع شیمیایی آمریکا در سال 2020 میلادی کندتر می‌شود.

آسیب به روند رشد در پی تردیدهای پیش‌روی فضای تجاری و رکود در تولید
گروه تجاری صنایع شیمیایی مستقر در واشینگتن آمریکا در یادداشتی آورده که رشد صنایع شیمیایی آمریکا در پی کند بودن رشد جهانی حاصل از تنش‌های تجاری و رکود در زمینه تولید جهانی، با کندی‌ روبه‌رو شده است؛ با این وجود ظرفیت تولید صنایعی که خوراک آنها از گاز شیل است، مثبت خواهد بود.
مسائل تجاری و کندی روند رشد در چند بازار عمده هدف محصولات شیمیایی سبب کند شدن روند رشد صنایع شیمیایی آمریکا در سال 2019 شده است.
در میانه این چالش‌ها، شورای شیمی آمریکا پیش‌بینی می‌کند حجم تولید داخلی محصولات شیمیایی آمریکا (داروهای ممنوع) در سال 2020 تنها با 0.4 درصد رشد همراه خواهد بود، در حالی که این رقم برای سال 2019 میلادی 0.6 درصد برآورد شده بود، همچنین انتظار می‌رود در سال 2021 این مقدار با 2.3 درصد رشد روبه‌رو باشد.
براساس ارزیابی شورای شیمی آمریکا ، انتظار می‌رود صادرات محصولات شیمیایی پایه نیز در سال 2019 هم با کاهش روبه‌رو شده باشد. صادرات محصولات شیمیایی در سال 2019 به دلیل تنش‌های تجاری و کند شدن آهنگ رشد اقتصادی جهان با افت روبه‌رو بوده است.
برآوردهای این نهاد حاکی از آن است که ارزش صادرات سالانه محصولات شیمیایی آمریکا امسال با 2.5 درصد کاهش به 137 میلیارد دلار برسد، با این حال، پیش‌بینی می‌شود ارزش صادرات سالانه این محصولات در سال 2020 میلادی بهبود یابد و با رشد 1.1 درصدی به 138 میلیارد دلار در سال 2020 برسد.

تعداد بازدید : ۱,۴۳۸