با همکاری شرکت نفت فلات قاره ایران محقق شد:

افزایش تولید پتروشیمی خارک با استفاده از گازهای همراه مشعل

افزایش تولید پتروشیمی خارک با استفاده از گازهای همراه مشعل
(یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸) ۱۵:۴۲

ظرفیت تولید مجتمع پتروشمی خارک با دریافت گاز از کارخانه درود 3 شرکت نفت فلات قاره ایران (منطقه خارک) بیش از 100 تن در روز افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، آیین  بهره برداری از واحد جمع آوری گازهای همراه نفت برای استفاده در پتروشیمی خارک امروز یکشنبه(24 آذر ماه) با حضور علی محمد بساق زاده عضو هیئت مدیره و مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، میرهاشمی مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز مدیرعامل پتروشیمی خارک و رییس منطقه خارک شرکت نفت فلات قاره ایران و جمعی از مقامات عالی این منطقه برگزار شد.
بر پایه این گزارش ،غلامرضا امیرشقاقی مدیر عامل پتروشیمی خارک در این آیین گفت: با هدف جلوگیری از هدررفت گاز های فشار متوسط حاصل از فرآورش نفت در منطقه خارک که بعد از هدایت به مشعل ها سوخت می شد ،کارشناسان دو شرکت نفت فلات قاره منطقه و مجتمع پتروشیمی خارک با اجرای یک پروژه عملیاتی مشترک در کارخانه درود 3 اقدام به مهار این گازها کردند.
وی افزود:با بهره برداری از این پروژه که در کوتاه ترین زمان ممکن و با تلاش ها و طرح های ابتکاری به انجام رسید افزون بر جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی ،روزانه بیش از 100 تن به تولید محصولات مختلف مجتمع پتروشیمی خارک افزوده خواهد شد.
امیر شقاقی گفت: ، برآورد های انجام شده از افزایش 75 تن تولید متانول، 11 تن پروپان، 9 تن بوتان، 5.7 نفتا و27 تن گوگرد حکایت دارد.
مدیر عامل پتروشیمی خارک با بیان اینکه این پتروشیمی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا سال 1404 یکی از مهمترین تولیدکنندگان متانول ودیگر محصولات پتروشیمی در منطقه خلیج فارس خواهد بود گفت :ما به دنبال خام فروشی نیستیم بلکه به دنبال تکمیل زنجیره ارزش و استفاده بهینه از این محصول استراتژیک هستیم .
وی ادامه داد: همکاری وتعامل ایجاد شده با شرکت نفت فلات قاره سبب شد تا روند تولید پایدار خود را حفظ کنیم و با عملیات گسترده مشترکی که انجام شد سوختن گاز های مشعل تاسیسات شرکت نفت فلات قاره و انتشار گازهای CO2 و SO2 در حال کاهش است و خوشبختانه شاهد کاهش آلودگی هوا در سطح منطقه هستیم.
مدیر عامل پتروشیمی خارک در پایان از تلاش های مهندس عباس رجبخانی رییس منطقه خارک شرکت نفت فلات قاره وهمکاری وهمدلی کارکنان این شرکت در روند اجرای این طرح مهم که منجر به افزایش خوراک پتروشیمی خارک و همچنین اقدامی موثر در راستای موثر محیط زیست جزیره خارک شده است تقدیر وتشکر کرد.
بر اساس این گزارش در راستای استمرار تولید وتامین پایدار خوراک مجتمع پتروشیمی خارک ، کلنگ زنی بازیابی گازهای باقیمانده در کارخانه درود3 نیز با حضور مقامات مهندس بساق زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سایر مقام های عالی منطقه انجام شد.

تعداد بازدید : ۱,۵۵۸