برنامه ریزی برای استفاده از فناوری های نوین در ساخت طرح های جدید

برنامه ریزی برای استفاده از فناوری های نوین در ساخت طرح های جدید
(شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸) ۱۲:۱۹

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه و گسترش پژوهش و فناوری با هدف بهره گیری از دانش روز جهان در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی حمایت می کند.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: استفاده از فناوری های نوین و دانش روز جهان می تواند در مسیر ساخت طرح های جدید پتروشیمی تحول ایجاد کرده و برنامه ریزی های انجام شده برای تحقق جهش دوم و سوم صنعت را محقق کند.

علی محمد بساق زاده ادامه داد: یکی از موضوع های مهم صنعت پتروشیمی بهره مندی از فناوری های نوظهور و نوین در تولید محصولات پتروشیمی است که نمونه آن تبدیل متانول به پروپیلن از جمله آنهاست.یکی دیگر از زمینه های استفاده از فناوری های نوین ، بکارگیری کاتالیست های به روز در تولید محصولات پتروشیمی است.

وی افزود: تولید و استفاده از کاتالیست های نسل جدید همواره در صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته که در حال حاضر تولید آنها در شرکت پژوهش و فناوری در دست اقدام است و  از جمله می توان به کاتالیست فرآیند های متانول ، HDPE و LLDPE اشاره  کرد که منجر به انعقاد قرارداد با واحد های تولیدی نیز شده است.

بساق زاده با بیان این که پتروشیمی ها به دلیل تولید محصولات نهایی و تکمیل زنجیره ارزش دارای اهمیت فراوانی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور هستند گفت: استفاده از فناوری های نوین و دانش روز جهان سبب ایجاد ارزش افزوده بالایی در این صنعت خواهد شد و نقش پژوهش و فناوری و همچنین شرکت های دانش بنیان و استارت اپ ها و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در کشور بسیار مهم و تاثیر گذاراست.

وی با بیان این که از طریق توانمندسازی بخش خصوصی می توان به برنامه های پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی دست یافت گفت: انتقال دانش فنی، بومی سازی فناوری، ساخت داخل تجهیزات و مواد، مورد حمایت کامل وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

بساق زاده حمایت از عوامل تولید، حمایت از تولید داخل، اصلاح الگوی مصرف، نوآوری و شکوفایی و تلاش و فعالیت با مصداق کار جهادگونه را از رویکردهای اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: برنامه‎های صنعت پتروشیمی بر محور استفاده از توان داخلی با هدف پاسخگویی به نیاز داخل و بازارهای بین المللی تاکید دارد و این شرایط زمینه توسعه این صنعت را فراهم می کند.

وی افزود: صنعت پتروشیمی درسراسر جهان با شتاب در حال تحول و پیشرفت است و اگر شرکت‌های ایرانی فعال درصنعت پتروشیمی می‌خواهند قدرت رقابت پذیری خود را در بازارهای بین المللی حفظ کنند باید از دانش و فناوری روز جهان بهره مند شوند.

 

 

تعداد بازدید : ۷۴۱