هدفگذاری پتروشیمی پارس برای افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید تا پایان سال آینده

هدفگذاری پتروشیمی پارس برای افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید تا پایان سال آینده
(چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸) ۰۹:۴۰

مدیر عامل پتروشیمی پارس گفت:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پتروشیمی در نظر دارد تا پایان سال ۹۹ ظرفیت تولید را ۲۵ درصد ارتقا دهد .

مسعود حسنی مدیر عامل پتروشیمی پارس در گفتگو با خبرنگار نیپنا از تولید یک محصول جدید در زنجیره استایرن خبر داد و گفت: یکی از محصولات ما استایرن منومر است که به غیر از تامین خوراک پارک استایرن در منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه) ، خوراک ۶۰ صنعت دیگر را نیز تامین می کند. با وجود افزایش تولید ۱۰ درصدی شش ماهه نخست سال جاری مطالعات تفصیلی برای اجرای چند پروژه در زنجیره استایرن آغاز شده است. برای تولید این محصول جدید هنوز مصوبه هیات مدیره گرفته نشده است اما در نظر داریم در یک طرح، بصورت مستقل یا در همکاری با پتروشیمی آریا ساسول ، پتروشیمی جم در زنجیره استایرن محصولی تولید کنیم که که در ایران تولید نمی شد و وارد کننده آن بودیم.

وی ادامه داد: برای توسعه نیاز به سرمایه گذاری در طرحهای تکمیل کننده زنجیره ارزش هستیم. طرحهای مختلفی در دست بررسی است اما حتما طرحی را سرمایه گذاری خواهیم کرد که از محصولات پارس به عنوان خوراک استفاده کند که این محصول غیر از پلی استایرن معمول خواهد بود . محصولی با ارزش افزوده و سود آوری بیشتر تا به عنوان مثال سود ۶ هزار میلیارد تومانی ما را به ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال برساند. کمتر از ۱۰ درصد زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی در ایران شکل گرفته است  بنابراین تمرکز پتروشیمی پارس توسعه در تکمیل زنجیره ارزش استایرن خواهد بود.

مدیر عامل پتروشیمی پارس سه عامل تاثیر گذار در تولید و توسعه پایداری را دخیل دانست و گفت: اعتقاد دارم اگر سه عامل اقتصادی بودن تولید، رعایت قوانین حفاظت از محیط زیست و تامین نیازهای جامعه در اجرای یک واحد تولیدی در نظر گرفته نشود پایداری تولید اتفاق نمی افتد. بر همین اساس برای تولید پایدار در منطقه پارس جنوبی و تاب آوری در کشور باید بیشتر تلاش کنیم. استراتژی پتروشیمی پارس نیز در این مقوله به گونه ای بود که علیرغم تحریم ها ضمن افزایش تولید ، صادرات نیز در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۱.۵ درصد افزایش یافته است.

حسنی ضمن اشاره به همراهی هلدینگ خلیج فارس برای افزایش صادرات گفت: با برنامه ریزی دقیق تولید استایرن و همچنین صادرات افزایش یافت در واحد اتیل بنزن ۲۰ درصد افزایش ظرفیت و در واحد استایرن ۷ درصد افزایش ظرفیت محقق شده است و در نظر داریم ظرف یکسال آینده یا تا پایان سال ۹۹ ظرفیت تولید را ۲۵ درصد ارتقا دهیم .

مدیر عامل پتروشیمی پارس در برنامه تاب آوری این مجموعه به اقدامات صورت گرفته در سه حوزه صادرات پروپان بوتان، صادرات استایرن و حوزه خرید لوازم یدکی و مواد شیمیایی اشاره کرد و گفت: در حوزه خرید لوازم از سیاست خود اتکایی ملی و بهره مندی از شرکتهای توانمند داخلی به ویژه شرکتهای دانش بنیان استفاده خواهد شد و برنامه ریزی کردیم تا بومی سازی و استفاده از ساخت داخل توسعه و تقویت شود. در حوزه صادرات نیز برنامه های افزایش و استمرار تولید و احداث مخزن ذخیره بنزن اجرا شده است.

 

 

 

 

تعداد بازدید : ۱,۰۲۵