سرمایه گذاری برای ساخت یک مجموعه جدید پتروشیمی در هند

سرمایه گذاری برای ساخت یک مجموعه جدید پتروشیمی در هند
(یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸) ۱۴:۵۲

شرکت ریلاینس اندستریز، 9 میلیارد و 750 میلیون دلار برای ساخت یک مجموعه تبدیل نفت خام به محصولات صنایع شیمیایی در هند سرمایه گذاری کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن انجینییرینگ (Hydrocarbon Engineering)، شرکت ریلاینس اندستریز (Reliance Industries) به تازگی تایید کرد که برنامه دارد 9 میلیارد و 750 میلیون دلار (معادل 700 میلیارد روپیه هند) برای ساخت یک مجموعه تبدیل نفت خام به محصولات صنایع شیمیایی (Crude-to-Oil) در سایت این شرکت واقع در ایالت جام نگر هند سرمایه گذاری کند.

افسار حسین، تحلیلگر ارشد تحقیقات موسسه وود مکنزی، می گوید: این پروژه از ظرفیت ترکیبی هشت میلیون و 500 هزار تن اتیلن و پروپیلن، سه میلیون و 500 هزار تن بنزن، تولوئن و زایلین، چهار میلیون تن پارازایلین واورتوزایلین به علاوه طیف وسیعی از مشتقات در طول زنجیره ارزش C1 تا C6 برخوردار است.

وی ادامه داد: پروژه یادشده یکی از بزرگترین طرح های تبدیل نفت خام به محصولات صنایع شیمیایی خواهد بود که تا کنون وجود داشته است. ایجاد ظرفیت های تازه، ظرفیت تولید محصولات الفینی هند را تا سقف 28 درصد افزایش می دهد و ظرفیت کل را به بالای 18 میلیون تن می رساند. پروژه جدید همچنین جهش بزرگی در قابلیت های تولید محصولات آروماتیکی هند پدید می آورد و ظرفیت کل این تولیدات را با افزایش 80 درصدی به 17 میلیون تن در سال می رساند.

بزرگی پروژه و وابستگی بخش های مختلف به یکدیگر سبب می شود تا راندمان کلی مجموعه بالا و هزینه ها تا حد ممکن پایین باشد.

تعداد بازدید : ۱,۲۴۴