اجرای موفق بهینه سازی مصرف انرژی در پتروشیمی نوری

اجرای موفق بهینه سازی مصرف انرژی در پتروشیمی نوری
(دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸) ۱۱:۱۲

اصلاح مشعل ها و کاهش مصرف انرژی در کوره های پتروشیمی نوری به صورت موفقیت آمیز اجرا شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، پروژه "بررسی راه های مختلف کاهش تلفات حرارتی و بهینه سازی مصرف انرژی در کوره های واحد ریفرمینگ شرکت پتروشیمی نوری" توسط تیم انرژی و مکانیک این شرکت با موفقیت انجام شد.

در این پروژه ابتدا با مدلسازی و شبیه سازی نرم افزاری، انجام تحلیل های متعدد CFD پیرامون کیفیت احتراق و انتقال حرارت در 9 کوره مختلف واحد ریفورمینگ شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) که یکی از بزرگترین مجتمع های پتروشیمی تولید کننده مواد آروماتیک می باشد، اشکالات موجود و راهکارهای مختلف عملیاتی کاهش تلفات حرارتی، افزایش راندمان و بهینه سازی مصرف انرژی در کوره ها تعیین گردید سپس در فاز بعدی و براساس نتایج حاصله، پروژه "بهینه سازی و بهبود عملکرد مشعل های کوره 1001 واحد ریفرمینگ شرکت پتروشیمی نوری جهت کاهش مصرف انرژی" اجرا شد.

بنابر اعلام  مهدی حمزه ای، مجری پروژه ها، نازل و دیفیوزرهای جدید مشعل ها طراحی، ساخته و در کوره ها نصب گردید. پس از انجام چندین ماه پایش و اندازه گیری و آنالیزهای مختلف و با اعلام و تایید شرکت پتروشیمی نوری، نتایج حاصله بیانگر کاهش 17 تا 20 درصدی مصرف سوخت کوره ها، کاهش تلفات انرژی و کاهش چشم گیر آلاینده ها و قرار گرفتن در محدوده استاندارد است.

این موفقیت مرهون دانش و تلاش متخصصان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و اعتماد، حمایت و همراهی مدیران و کارشناسان شرکت پتروشیمی نوری بوده و می توان از نمونه‌های بارز همکاری موفق بخش پژوهش و صنعت قلمداد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۴۸۲