آغاز ساخت پروژه پتروشیمی 10 میلیارد دلاری باسف در چین

آغاز ساخت پروژه پتروشیمی 10 میلیارد دلاری باسف در چین
(چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸) ۱۵:۴۵

شرکت شیمیایی آلمان، باسف اعلام کرد که عملیات ساخت پروژه پتروشیمی یکپارچه خود به ارزش 10 میلیارد دلار را در استان گوانگ دونگ واقع در جنوب چین آغاز کرده است.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، غول صنایع شیمیایی آلمان، باسف (BASF)، به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات ساخت پروژه پتروشیمی یکپارچه خود به ارزش 10 میلیارد دلار را در استان گوانگ دونگ واقع در جنوب چین آغاز کرده است.

این پروژه که در شهر چجیانگ به بهره برداری می رسد، نخستین مجموعه صنایع شمیایی تماما در مالکیت یک شرکت خارجی در چین محسوب می شود. یک قرارداد چارچوب کاری (Framework agreement) در ژانویه برای پروژه یادشده به امضاء رسید.

طرح پتروشیمی جدید بیشتر به تولید پلاستیک های مهندسی، پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) و گروهی دیگر از محصولات پتروشیمی بسیار مورد استفاده در صنایع خودروسازی، الکترونیک و وسائط نقلیه مبتنی بر انرژی های نو (new energy vehicles industries) می پردازد.

انتظار می رود فاز اول این پروژه در سال 2022 میلادی راه اندازی شود و از ظرفیت تولیدی معادل 60 هزار تن در سال برخوردار باشد. عددی که می تواند رقم کل ظرفیت تولید پلاستیک های مهندسی و پلی اورتان ترموپلاستیک های شرکت باسف را به 290 هزار تن در سال افزایش دهد.

این شرکت همچنین عنوان کرد: پیش بینی می شود تمامی فازهای پروژه یاشده تا سال 2030 میلادی تکمیل شود. با تکمیل طرح، این پروژه سومین سایت بزرگ باسف در سراسر جهان خواهد بود که از لحاظ وسعت پس از سایت های لودویگ هافن (Ludwigshafen) آلمان و آنتورپ بلژیک در جایگاه سوم قرار می گیرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۴