پتروشیمی ارزش آورترین صنعت کشور است

پتروشیمی ارزش آورترین صنعت کشور است
(سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸) ۱۳:۴۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پتروشیمی ارزش آور‌ترین بخش صنایع کشور به شمار می‌رود و باید از این صنعت پیشرو درمسیر توسعه خود حمایت کرد.

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که باید به توسعه صنعت پتروشیمی بیش از این بها داده شود، گفت: اگر توسعه هرچه بیشتر صنایع پتروشیمی با برنامه‌ریزی مشخص در دستور کار قرار گیرد، بسیاری از چالش‌های اقتصادی برطرف خواهد شد، زیرا معتقدم این صنعت می‌تواند نقش پررنگی در توسعه اقتصادی ایفا کند.

وی با اشاره به این که صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زاست، افزود: یکی از کانال‌هایی که می‌تواند درآمد کشور را تقویت کند صنعت پتروشیمی و توسعه متوازن این صنعت و تکمیل زنجیره ارزش از سوی دولت و مجلس همواره مورد تاکید قرارگرفته است.

یوسفیان ملا با بیان اینکه افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و درآمدزایی ارزی برای کشور این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد که پتروشیمی نقش بزرگی در اقتصاد دارد، تصریح کرد: بدون شک این صنعت محور صادرات غیرنفتی کشور است. حمایت از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به دلیل ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال یک ضرورت بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در واقع بهترین راه و مناسب‌ترین گزینه‌ که دارای ارزش افزوده بالایی است، صنعت پتروشیمی است و به همین دلیل باید اقدام‌های جدی‌ درخصوص پیشرفت و سرعت دهی به روند فعالیت آن صورت گیرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۲۷