شاخص روی مدار صعود

شاخص روی مدار صعود
(دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸) ۱۳:۵۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 2703 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، رشد شاخص بورس تهران امروز نیز ادامه یافت به طوری که در معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۹۸۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۱۶۲ واحد افزایش به ۹۱ هزار و ۴۶۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۴۵ واحد رشد به ۶۱ هزار و ۱۴۸ واحد رسید و شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۹۱۰ واحد افزایش به رقم ۳۶۰ هزار و ۲۳۱ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۴۵۸ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۷۷۸ واحد افزایش داشت.

افزون بر این در بین تمامی نمادها، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۷۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۵۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۴۱ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۰۲ واحد، سایپا (خساپا) با ۹۱ واحد و لابراتور داروسازی دکتر عبید (دعبید) با ۸۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۰۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۴ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۶۳ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۶۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ماشین سازی اراک، بانک صادرات ایران، بانک اقتصاد نوین و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بر اساس این گزارش، شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۹۹ واحد ثابت ماند و در این بازار یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در میان تمامی نمادها سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و پالایش نفت لاوان (شاوان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.


تعداد بازدید : ۱,۰۱۰