سازندگان ایرانی پشتیبان مطمئن پتروشیمی ها

سازندگان ایرانی پشتیبان مطمئن پتروشیمی ها
(چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸) ۱۴:۰۴

میزان ظرفیت ساخت داخل در صنایع پتروشیمی از میانگین صنعت نفت بیشتر است و ضریب توان تولید تجهیزات مورد نیاز طرح های پتروشیمی بالغ بر ۸۰ درصد است.

رضا پدیدار رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا در باره نقش سازندگان داخلی در تامین تجهیزات صنعت نفت گفت: بسترسازی های خوبی در زمینه تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت صورت گرفته به طوری که در حال حاضر میانگین  توان ساخت داخل در تامین تجهیزات صنعت نفت ۷۵ درصد است و  در زمینه پتروشیمی میزان ظرفیت ساخت داخل از میانگین صنعت نفت بیشتر است و ضریب توان تولید تجهیزات مورد نیاز طرح های پتروشیمی بالغ بر ۸۰ درصد است و این میزان بر مبنای فهرست نیازمندی های وزارت نفت است.

رییس سابق انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: مهندس زنگنه وزیر نفت در خواست کرده بودند  تا امکانات و توان سازندگان داخلی اعلام شود و بر این اساس در فهرست کالاهای استراتژیک ارائه شده توسط وزارت نفت ۱۰ گروه کالایی به عنوان تجهیزات استراتژیک معرفی شد و  شرکت هایی که در این گروه های استراتژیک تولید داشتند جانمایی شده و به وزارت نفت ارائه شدند.

وی با تاکید بر آمادگی شرکت های فعال بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه صنعت پتروشیمی ایران در زمینه های مختلف تصریح کرد: بر اساس همین اعلام توانمندی های داخل، با هدف حمایت از شرکت های توانمند ایرانی ۵۵ قرارداد با مجموعه وزارت نفت در چهار حوزه زیر مجموعه این وزارتخانه یعنی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.

پدیدار  خاطرنشان کرد : شرکت های ایرانی تامین کننده تجهیزات حوزه انرژی در خاورمیانه منحصر به فرد هستند و در صورت تامین نیازهای مالی آنها می توانیم در بسیاری از عرصه های صنعت نفت برای تامین تجهیزات خودکفا شویم.

تعداد بازدید : ۱,۹۲۴