در گفتگو با «نیپنا» اعلام شد:

مجوز ساخت اولین مینی GTPP صنعت پتروشیمی صادر شد

مجوز ساخت اولین مینی GTPP صنعت پتروشیمی صادر شد
(چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸) ۰۹:۳۹

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو از صدور مجوز اولین طرح مینی «جی.تی.پی.پی» در صنعت پتروشیمی در قالب فاز دوم توسعه پتروشیمی خراسان از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد و گفت: این طرح جدید از ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن محصولات پتروشیمیایی زنجیره متان برخوردار است.

«محمود مخدومی» در حاشیه برگزاری سی و یکمین اجلاس مدیران مجتمع های تولیدی صنعت پتروشیمی که با شعار «رونق تولید، همگرایی و بالندگی» در مشهد مقدس برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار نیپنا از صدور اولین مجوز ساخت یک واحد مینی «جی.تی.پی.پی» در صنعت پتروشیمی در قالب فاز دوم توسعه پتروشیمی خراسان از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد و گفت: این طرح جدید از ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن محصولات پتروشیمیایی زنجیره متان برخوردار است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با اعلام اینکه بر اساس براوردهای اولیه برای ساخت این طرح به حدود 500 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز است، تصریح کرد: در این طر هلدینگ پتروفرهنگ 20 درصد و تاپیکو 60 درصد سهم در اختیار دارد و مقرر شده سهمی 20 درصدی هم برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به مذاکرات انجام گرفته برای واگذاری 20 درصد سهم تاپیکو به صندوق بازنشستگی کشوری، بیان کرد: این طرح با دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت احداث خواهد شد.
مخدومی با اشاره به آغاز انجام مطالعات «اف.اس» امکان پذیری فنی و اقتصادی اجرای این طرح جدید پتروشیمی، تاکید کرد: با انجام این مطالعات برنامه ریزی دقیق تر و جامع تری برای احداث طرح انجام خواهد شد.
مدیرعامل تاپیکو همچنین در خصوص تامین آب مورد نیاز اجرای این طرح توسعه ای هم توضیح داد: واحد مینی «جی.تی.پی.پی» پتروشیمی خراسان مشکل تامین آب ندارد و یکی از گزینه ها استفاده از پساب شهر بجنورد بوده منتهی منتظر نهایی شدن مطالعات اف اس بوده و پس از انجام آن نسبت به تامین آب اقدام خواهیم کرد.


تعداد بازدید : ۱,۶۹۴