همسو با عمل به مسئولیت اجتماعی

آغاز طرح ملی محیط‌یار با همکاری پتروشیمی‌ پارس در استان بوشهر

آغاز طرح ملی محیط‌یار با همکاری پتروشیمی‌ پارس در استان بوشهر
(سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸) ۰۹:۳۸

طرح ملی محیط یار با هدف ارائه آموزش محیط زیستی به دانش آموزان مقطع ابتدایی با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش و شرکت پتروشیمی پارس برای نخستین بار در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پتروشیمی پارس، فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در آیین اجرای طرح ملی محیط‌یار گفت: یکی از گروه‌های مخاطب و تأثیرگذار در همراه کردن مردم با اقدام‌های محیط‌زیستی، کودکان و دانش‌آموزان هستند که در مدرسه‌ها می‌توان با برنامه‎ریزی و آموزش‎های لازم در افزایش و ارتقای شاخص‌های فرهنگی محیط زیست موثر بود.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان بوشهر برنامه‌ریزی‌شده تا در سال‌های تحصیلی ۹۸ و ۹۹ اجرایی شود، افزود: در گام نخست ۲۰ مدرسه انتخاب شده است.

قلی‎نژاد یادآور شد: سال آینده همه مدارس استان بوشهر تحت این برنامه آموزشی قرار می‌گیرند تا از میان دانش‌آموزان آموزش‌دیده محیط‌یاران افتخاری انتخاب شود.

محمود شریفی‌کیا، رئیس اچ‌اس‌یی شرکت پتروشیمی پارس هم در این آیین با اشاره به اینکه این طرحی پیشنهادی از سوی محیط زیست استان بوشهر به‌منظور کمک به محیط زیست استان است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، شناسایی معضلات زیست محیطی و ارائه گزارش مشکلات موجود به شهرستان‌ها بوده است.

وی ضمن اظهار امیدواری به تأثیر اجرای این طرح در بهبود فعالیت‌های زیست‌محیطی در سراسر استان و کشور گفت: شرکت پتروشیمی پارس در گام نخست اجرای این طرح به شناسایی سه تا پنج مدرسه به‌عنوان نمونه طرح می‌پردازد.

به گفته شریفی‌کیا، پتروشیمی پارس با کمک اداره کل آموزش و پرورش به‌منظور انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود با بهره‌گیری از خیران پیمانکار متخصص در مسیر پرورش مربیان این طرح اقدام خواهد کرد.

رئیس اچ‌اس‌یی پتروشیمی پارس با تأکید بر اینکه این آموزش‌ها به‌صورت کارگاهی پنج ساعته با هماهنگی اداره آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این شرکت در این باره به‌عنوان حامی و پشتیبان این طرح در قراردادی که به این منظور امضا کرده است در خدمت این عزیزان خواهد بود.

تعداد بازدید : ۸۲۲