ارتقاء میزان تولید و حفظ راهبرد فروش اولویت پتروشیمی جم

ارتقاء میزان تولید و حفظ راهبرد فروش اولویت پتروشیمی جم
(دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) ۱۴:۳۰

پتروشیمی جم در نیمه نخست امسال موفق شد سطح فروش تناژی خود را حدود ده درصد ارتقاء دهد و از نظر ارزش فروش این افزایش به بیش از 50 درصد رسیده است.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل پتروشیمی جم  صورت‌های مالی شش ماهه شرکت پتروشیمی جم از منظر بازار سرمایه  تحلیل شد. گفتنی است در بخش فروش محصولات با وجود سایه تحریم ها  بر اقتصاد کشور، از جمله بخش نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت پتروشیمی جم توانسته است ضمن بهبود نسبی میزان تناژی تولید درآمد حاصله را به میزان 87 درصد افزایش دهد. اگرچه با عنایت به افزایش نرخ ارز، بهای تمام شده تولید به ویژه مواد اولیه نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و در کنار آن نیز قیمت جهانی محصولات پتروشیمی دست خوش کاهش شده است، از اینرو ارتقاء میزان تولید و حفظ راهبرد فروش مؤثر پیش ران اصلی سودآوری شرکت خواهد بود.
گفتنی است سود هر سهم در شش ماهه نخست سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 30 درصدی را نشان می‌دهد. که فارغ از سایر عوامل مؤثر بر علاقه مندی اهالی بازار سرمایه مبنی بر خرید سهام شرکت پتروشیمی جم از جمله طرح های توسعه یا افزایش سرمایه و ...، عامل بنیادین بهبود وضعیت فروش و حفظ روند تولید و عرضه محصولات، به خوبی در پایان شش ماهه اول سال جاری خودنمایی می‌کند.
بر اساس این گزارش برنامه ریزی شرکت پتروشیمی جم در زمینه تقویت سیستم حمل و نقل و فروش محصولات با وجود شرایط تحریمی شامل اضافه کردن یک ناوگان کشتی به مجموعه سیستم حمل و نقل، بهبود وضعیت فروش محصولات تولیدی و کاهش سطح موجودی محصولات تولید شده در شش ماهه دوم را به دنبال خواهد داشت.
اهمیت توجه به طرح های توسعه در شرکت پتروشیمی جم شامل ABS‐Rubber و نیز پروژه PDH/PP که به طور جدی مورد توجه تصمیم گیرندگان و در دست اقدام شرکت است به همین منظور توافقات مناسبی با برخی بانک‌های تجاری با هدف اخذ تسهیلات صورت گرفته و نیز امکان سنجی تأمین مالی از طریق بازار سرمایه در دست بررسی می‌باشد.
شایان ذکر است علی رغم وجود همه مشکلات داخلی و بین المللی در مقابل تولید، شرکت پتروشیمی جم از منظر تولید با حداکثر ظرفیت ممکن، وضعیت مناسبی دارد، به گونه‌ای که در بسیاری از انواع محصولات با ظرفیت کامل و یا بالاتر از نود درصد ظرفیت برنامه، تولید صورت می پذیرد.
شرکت پتروشیمی جم از منظر فروش صادراتی محصولات نیز توانسته است سطح فروش تناژی خود را حدود ده درصد ارتقاء دهد و از نظر ارزش فروش این افزایش به بیش از 50 درصد رسیده است. این امر با تقویت سیستم حمل و نقل و برنامه توسعه سبد مشتریان در نیمه دوم سال با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
لازم به ذکر است افزایش سود عملیاتی و خالص در پتروشیمی جم در حالی رخ می‌دهد که برخی از شرکت‌های پتروشیمی به دلیل افزایش بهای تمام شده تولید با توجه به شرایط متخاصم بین المللی، با کاهش سود خالص نسبت به دوره مشابه سال گذشته رو به رو شده اند. این موضوع نشان از برنامه ریزی مناسب شرکت پتروشیمی جم در زمینه حفظ و افزایش سطح تولید و نیز فروش محصولات می باشد.
به نظر می رسد با توجه به برنامه های در دست اقدام شرکت پتروشیمی جم، از جمله اتخاذ استراتژی های جدید به منظور ورود به بازارهای فروش جدید و متنوع سازی پرتفوی مشتریان، پیگیری تکمیل طرح های توسعه، مدیریت بهینه هزینه ها و بهای تمام شده تولید و مدیریت ریسک در بخش تأمین کنندگان، ارزش آفرینی شرکت برای سهامداران و ذینفعان روند سریع تری در آینده داشته باشد.
تعداد بازدید : ۱,۷۰۰