کاهش حوادث با آموزش پدافند غیرعامل در مجتمع های پتروشیمی

کاهش حوادث با آموزش پدافند غیرعامل در مجتمع های پتروشیمی
(شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸) ۱۰:۳۹

مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی گفت:‌ به منظور کاهش حوادث در مجتمع های پتروشیمی، آموزش نیروهای پیمانکاری و غیر پیمانکاری در دستور کار قرار دارد.

«نوید نادر پور» مدیرعامل شرکت ره اوران فنون پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد:‌ این شرکت مسئول اجرای کلیه دوره های آموزشی کارکنان است و سالانه دوره های مختلفی برگزار می کند.
وی با اشاره به اینکه 6 هزار نفر نیروی پیمانکار را با همکاری وزارت کار آموزش ایمنی دادیم،‌ افزود:‌ نتیجه این شد که یکسال بعد، حوادث فردی در مجتمع های پتروشیمی به شدت کاهش پیدا کرد.
نادرپور به برگزاری ‌برنامه ممیزی، ایمنی و آتش نشانی در 16شرکت تولیدی زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت:‌ این برنامه با مشارکت نیروهای داخلی و متخصص خارجی انجام شد. از مزایای این طرح این است که تمام ریسک های ایمنی و‌ محیط زیستی شناسایی و اطلاع داده شد و شرکت ها با استفاده از بازخوردها برای رفع نواقص اقدام می کنند.
به گفته نادرپور،‌ استمرار تربیت ارزیاب و ممیز نیز در جریان است زیرا مهمترین عامل در کاهش حوادث،‌پیشگیری از وقوع آن است و این طرح هم شدت حوادث و  هم تعداد راکاهش داده است.
وی ادامه داد: دوره های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز در دستور کار قرار دارد . بعد از حادثه ای که در پتروشیمی بوعلی رخ داد به این نتیجه رسیدیم که باید یک وحدت رویه و آموزش های لازم در مدیریت بحران صورت بگیرد بنابراین  متخصصینی را به کشورهای صاحب سبک فرستاده و از بین آنها، افرادی را انتخاب کردیم که به 200 نفر دیگر آموزش دهند.
مدیرعامل شرکت ره اوران فنون پتروشیمی به همکاری با سازمان پدافند غیر عامل نیز اشاره کرد و گفت:‌  تفاهم نامه ای با دانشگاه امام حسین امضا شد و دوره های آموزش پدافند غیر عامل را برگزار کردیم. در این دوره ها 1100 نفر از 21 شرکت پتروشیمی به این دوره های 3 تا 7 روزه اعزام شدند.
وی ادامه داد:‌ همچنین وظایف مدیریت بحران و فرماندهی حادثه تفکیک و شرح وظایف مشخص شده و سناریوها نیز از قبل تعریف می شود.
نادرپور به طرح استعداد یابی و توانمندسازی سرمایه های انسانی در سطوح مدیریتی هلدینگ خلیج فارس نیز اشاره کرد و افزود:‌ مدیران ارزش سازمان درسه سطح دانش،‌ مهارت و بینش باید رشد کنند و از آنجا که سرمایه های خوبی در شرکت حضور دارند طرحی مصوب شد تا استعدادهای مدیریتی شناسایی شوند تا 18 ماه این افراد را با آموزش به مدیران ارشد و میانی ارتقا دهیم.

تعداد بازدید : ۱,۰۷۰