بهبود معامله پلیمرها در بورس کالا

بهبود معامله پلیمرها در بورس کالا
(شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸) ۰۹:۵۲

حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالای ایران هفته گذشته رشد کرد و بازار در انتظار رونق دوباره معاملات است.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بازار محصولات پتروشیمی‌ هفته مهمی را پشت سر گذاشت و البته خود را برای یک هفته نیمه‌تعطیل آماده کرده است. بازار پلیمرهای بورس کالا در برابر افت حجم معاملات مقاومت کرده و البته بازار آزاد نیز در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده است. این دو مقاومت را باید جدی گرفت زیرا می‌تواند یک کف بنیادین  را برای بازار ایجاد کند گویی بازار پتروشیمی‌ها می‌خواهد روزهای بهتری را از مسیر نوسان حجم معاملات تجربه کند و معامله محصولات پلیمری و شیمیایی دوباره شاهد رونق باشد.

این در حالی است که نیمه‌تعطیل بودن هفته جاری فضای چندانی را برای ایفای نقش داده‌های بنیادین در بازار پتروشیمی‌ها فراهم نمی‌کند مگر آن‌که باز هم تجربه ماه‌های قبل و بهبود حجم معاملات حتی در روزهای نیمه‌تعطیل هم فراهم شود. هم‌اکنون بازار منتظر است تا ببیند جریان عمومی قیمت‌های جهانی ، چه سرنوشتی را برای این بازار به همراه خواهد داشت.

در هفته‌های اخیر دو رخداد مهم در بازار تجربه شده است یکی کاهش حجم عرضه‌ها در 3 هفته اخیر و دیگری افت ادامه‌دار تقاضا در 4 هفته گذشته. این دو سیگنال مهم موجب شده تا بازار پتروشیمی‌ها وارد یک روند محدودکننده شود تا جایی که فشار بر معاملات را افزایش می‌ دهد. در هفته گذشته حجم عرضه‌ها به نسبت هفته قبل از آن 1 درصد و حجم تقاضا 4.4 درصد کاهش داشت که احتمال کاهش حجم معاملات را مطرح می‌کند. در برابر این تکانه‌های محدودکننده ، اما حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا توانست رشد ناچیزی را تجربه کند که به معنی مقاومت جدی بازار در برابر داده‌های محدودکننده است. ا

بر اساس این گزارش ،   رشد محدود حجم داد و ستد پلیمرها در حالی به ثبت رسید که این بازار با 4 هفته مستمر از کاهش حجم داد و ستد روبه‌رو شد یعنی بازار یک کار بزرگ را صورت داد .این روند را باید مهم ارزیابی کرد زیرا می‌تواند اولین گام جدی بازار در برابر رکود احتمالی است و برای هفته جاری اگر شاهد رشد محدود و مقطعی حجم داد و ستد پلیمرها باشیم ، به معنی تزریق خوش بینی‌های جدیدی به این بازار است.

تعداد بازدید : ۱,۷۹۳