شاخص بورس ۶۱۴۱ واحد رشد کرد

شاخص بورس ۶۱۴۱ واحد رشد کرد
(سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۰۱

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۶۱۴۱ واحد رشد کرد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، بورس تهران امروز نیز رشد شاخص را تجربه کرد و در جریان معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۶۴۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۵۶۹ واحد افزایش به ۸۱ هزار و ۹۹۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۹ واحد رشد به ۵۴ هزار و ۸۵۵ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با هفت هزار و ۱۹۸ واحد افزایش به رقم ۳۴۹ هزار و ۵۰۵ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۷۴۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۱ هزار و ۲۰۶ واحد افزایش داشتند.

برپایه این گزارش، در بین تمامی نمادها، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۴۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۷۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۳۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۲۶ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۲۶ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۵۹ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۵۷ واحد، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۴ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۴۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۰ واحد و سرمایه گذاری ساخت ایران (وساخت) با ۳۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، بانک اقتصاد نوین، بانک صادرات ایران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۸۱ میلیون و ۵۴۲ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۱۰۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۸۰۴ واحد ثابت ماند وهمچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۹۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذایر مس سرچشمه (سرچشمه) و بانک دی (دی) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

تعداد بازدید : ۱,۴۸۳