تامین ۷۰ درصدی کاتالیست‌های پتروشیمی اروند با دانش ایرانی

تامین ۷۰ درصدی کاتالیست‌های پتروشیمی اروند با دانش ایرانی
(سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸) ۰۸:۵۲

مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: پتروشیمی اروند در تأمین تجهیزات ​و کاتالیست های مورد نیاز خود رویکرد داخلی دارد و بیش از 70 درصد کاتالیست های این شرکت از داخل تأمین می شود.

حسن نشان زاده، مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به استمرار تولید مجتمع پتروشیمی اروند  از ابتدای سال تاکنون با وجود  برخی محدودیت های بین المللی اعمال شده، اظهارکرد: این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زنجیره کلر دنیا علاوه بر تأمین بیش از 90 درصد کاستیک ایران، 340 هزار تن پی وی سی تولید می کند که با اولویت تأمین نیاز بازار داخلی، بخشی از تولیدات خود را صادر هم کرده است؛ روند صادرات این شرکت امسال بهتر از پارسال بوده است.

وی با اشاره به برنامه های در حال اجرای پتروشیمی اروند  گفت: این شرکت جهش بسیار خوبی را در تولیدات خود تا پایان سال خواهد داشت؛ جهشی که علاوه بر تأمین نیازداخل، ارزآوری خوبی را نیز به همراه دارد.

نشان زاده ادامه داد: شرکت پتروشیمی اروند علاوه بر کلر مصرفی خود، تأمین کننده کلر پتروشیمی های بندر امام، کارون، غدیر و خوزستان نیز هست.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده پی وی سی در ایران 730 هزار تن است، اظهار کرد: در میان پتروشیمی های بندر امام، آبادان و غدیر، 340 هزار تن از این ظرفیت پی وی سی متعلق به پتروشیمی اروند است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان این که براساس برنامه، رساندن مجتمع پتروشیمی اروند به ظرفیت 100 درصدی از اولویت های این شرکت است، گفت: این شرکت همچنین برنامه هایی برای ادامه زنجیره ارزش در بحث کاستیک و کامپاندهای پی وی سی دارد که مطالعات اولیه آن ها انجام شده و در حال پیگیری است.

وی به ورود شرکت پتروشیمی اروند به فرابورس در آینده ای نزدیک اشاره کرد و افزود: اقدام های اساسی برای ورود به بورس در حال انجام است. این شرکت پارسال سوددهی خوبی داشته و علاوه بر سود اندوخته، در خردادماه افزایش سرمایه نیز داشته است. همچنین هم اکنون در حال مدیریت ساختارهای مالی خود است که برنامه ریزی برای بازپرداخت بدهی های ناشی از پروژه را انجام دهد.

نشان زاده با اشاره به این که شرکت پتروشیمی اروند به دنبال استفاده حداکثری از توانمندی های داخلی است، تصریح کرد: این شرکت استمرار تولید خود را مدیون کاتالیست سازهای داخلی است. این شرکت هم اکنون در حال انعقاد قراردادهای چند ساله با این سازندگان است.

وی با بیان این که تقریبا عمده کاتالیست های جامد و مایع شرکت پتروشیمی اروند از داخل تأمین می شود، افزود: این شرکت برای داخلی سازی بخشی از تجهیزات کریتیکال مجتمع با بخش خصوصی رایزنی می کند زیرا این تجهیزات بسیار با اهمیت می توانند پروسه تولید شرکت را تهدید کنند. این شرکت توافقات خوبی را با بخش خصوصی داشته است که به زودی قراردادهای آن منعقد می شود.

نشان زاده با اشاره به اینکه پتروشیمی اروند در تأمین تجهیزات مورد نیاز خود رویکرد داخلی دارد، گفت: بیش از 70 درصد کاتالیست های این شرکت از داخل تأمین می شود.

وی به ارتباط تنگاتنگ شرکت پتروشیمی اروند با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و مراکز دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: این شرکت همچنین با شرکت های دانش بنیانی که در زمینه تأمین قطعات بسیار کلیدی و های تک فعالیت می کنند نیز همکاری گسترده ای دارد.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۰