تبدیل شدن ویتنام به قطب پلیمر در میانه جنگ تجاری امریکا و چین

تبدیل شدن ویتنام به قطب پلیمر در میانه جنگ تجاری امریکا و چین
(سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸) ۱۰:۲۸

ویتنام با برخورداری غیر مستقیم از شرایط پدید آمده در نتیجه جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، در حال مطرح کردن خود به عنوان قطب برتر پلیمر جنوب شرق آسیاست.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آرگوس مدیا (argusmedia)، ویتنام با برخورداری غیر مستقیم از شرایط پدید آمده در نتیجه جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، در حال مطرح کردن خود به عنوان قطب برتر پلیمر جنوب شرق آسیاست.
جنگ تجاری یادشده از دو جنبه دستاوردهای مثبتی برای این کشور به همراه داشته است. این دو عامل یکی افزایش عرضه محموله های ارزان قیمت از مبدا ایالات متحده و ظهور سرمایه گذاری جدید در این کشور از سوی چین محسوب می شود.
ویتنام یکی از واردکنندگان کلیدی انواع پلیمر به شمار می رود. بر اساس برآورد انجمن پلاستیک ویتنام (VPA)، این کشور در سال 2018 میلادی پنج میلیون و 590 هزار تن پلی اتیلن (PE)، پلی پروپیلن (PP)، پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی وینیل کلراید (PVC) وارد کرد.
واردات پلیمر ویتنام بیشتر از خاورمیانه، کره جنوبی و اعضای انجمن ملل آسیای جنوب شرقی موسوم به آسه آن (Asean) مانند تایلند، مالزی و سنگاپور صورت می گیرد.
با این حال، ظهور ظرفیت بزرگ عرضه پلی اتیلن ایالات متحده سبب شده است تا محموله هایی که پیشتر برای عرضه در بازار چین هدف گذاری شده بودند، روانه بازار ویتنام شود.
از طرفی صنعت پلیمر ویتنام به طور فزاینده ای در حال جذب سرمایه گذاری های جدید از سوی تولیدکنندگان چینی (Chinese convertors) است که با انتقال کارخانه های خود به این کشور قصد دارند تاثیر تعرفه های اعمالی بر پلی اتیلن با منشاء ایالات متحده را خنثی کنند.

تعداد بازدید : ۱,۸۴۷