سایه بی ثباتی بر سر بازار جهانی متیل متاکریلات

سایه بی ثباتی بر سر بازار جهانی متیل متاکریلات
(دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۰۵

عرضه بی رویه و عدم اطمینان در بخش تقاضا از چالش های بزرگ بازار این محصول محسوب می شوند، در نتیجه این وضعیت قیمت ها در تمامی مناطق جهان کاهش یافته است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، سال جاری سالی پر از چالش برای بازار جهانی متیل متاکریلات (MMA) بوده است. کاهش قیمت ها، کاهش نرخ عملیاتی واحدها و افت پیوسته تقاضا از جمله این مشکلات بوده اند.
عرضه بی رویه و عدم اطمینان در بخش تقاضا چالش های بزرگ بازار این محصول در سال جاری میلادی محسوب می شوند. در نتیجه این وضعیت قیمت ها در تمامی مناطق جهان کاهش یافته اند و فروشندگان به دنبال مقصدی برای عرضه تولیدات خود هستند.
انتظار می رود مسائل یاشده موضوعات غالب گفتگوهای امسال کنفرانس سالانه انجمن پتروشیمی اروپا (EPCA) باشد.
با گذار از رکورد تاریخی قیمت های بالا در سال 2017 میلادی به دنبال کمبود عرضه شدید و حرکت به سوی مازاد عرضه ای که در طول 2019 شاهد آن بودیم، چند سال اخیر دورانی پر تلاطم برای بازار جهانی متیل متاکریلات بوده است.
در حال حاضر تولیدکنندگان از حاشیه سود پایین فعالیت های خود گلایه دارند و بازیگران این عرصه در هر دو سوی بازار نگرانند که افت قیمت ها تا کجا ادامه خواهد یافت. پرسش پیش روی آن ها این است که تولیدکنندگان تا کجا می توانند با وضعیت نامطلوب حاشیه سود فعلی ادامه دهند و در کدام نقطه تصمیم به توقف سرمایه گذاری ها در تاسیسات خود می گیرند؟
با متاثر شدن صنعت خودروسازی از کندی آهنگ رشد اقتصاد جهانی، تقاضا برای متیل متاکریلات از سال 2018 میلادی رو به کاهش گذاشت. وضعیتی که تا کنون ادامه دارد.

تعداد بازدید : ۱,۱۲۵