ضرورت توسعه و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی

ضرورت توسعه و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی
(یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۲۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر ضرورت توسعه و سرمایه گذاری در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی تاکید کرد و گفت: این صنعت نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی، توسعه پایدار و بومی سازی فناوری دارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در ایجاد ارزش افزوده بیشتر، اشتغال بالاتر، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، ارزآوری و ... بسیار نقش آفرین است، گفت: پتروشیمی یکی از بخش‌های اصلی صنعت کشور و طلایه‌دار ایجاد ارزش افزوده در منابع نفت و گاز است.

نماینده رشت در مجلس افزود: این صنعت نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی، توسعه پایدار و بومی سازی فناوری دارد.

وی بر لزوم جلوگیری از مواد خام پتروشیمی در کشور تاکید کرد و گفت: برای بهتر شدن وضع موجود، حضور موثر در بازارهای جهانی، توسعه کار آفرینی، اشتغال و مصادیقی از این نوع باید به سمت تبدیل مواد خام به محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا حرکت کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی به جهش سوم صنعت پتروشیمی نیز اشاره و عنوان کرد: این جهش اگر با رونق تولیدات صنایع پایین‌دستی همراه باشد، افزون بر ایجاد اشتغال فراوان، ارزش‌ افزوده بسیاری را نیز برای کشور به همراه دارد. نفت و پتروشیمی به عنوان صنعت اول ایران محسوب می‌شوند و به دلیل کارکردهای خود در مسیر توسعه کشور بسیاری از صنایع دیگر کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به نقش و جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران اشاره و تصریح کرد: توسعه و تقویت هرچه بیشتر صنعت مستلزم برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و حمایت‌های بی چون چراست. معتقدم صنعت پتروشیمی ایران هم‌اکنون می‌تواند خود را به‌ عنوان پیشران اقتصاد کشور به شرط مهیا بودن شرایط اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی مطرح سازد و قطار اقتصادی کشور را به حرکت درآورد.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۱۲۲