سومین هفته متعادل بازار پلیمرها

سومین هفته متعادل بازار پلیمرها
(شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۵۳

بازار پلیمرها شرایط متعادلی دارد هرچند که حجم داد و ستد آن اندکی کاهش یافت اما هنوز در سطوح مطلوبی قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، در هفته گذشته حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا در مقایسه با هفته قبل از آن 3.5 درصد کاهش نرخ داشت و به نزدیکی 67 هزار و 300 تن رسید که کمترین رقم معامله شده در 3 هفته اخیر است. این نرخ اگرچه یک عقب‌گرد جزئی را نشان می‌دهد ولی هنوز در سطوح مطلوبی قرار دارد. متوسط حجم داد و ستد در نیمه نخست سال جاری نزدیک به 52 هزار تن بود که نشان می‌دهد معاملات هفته قبل از متوسط امسال هنوز بالاتر است.

این در حالی است که متوسط معاملات سال گذشته که یک دوره زمانی جذاب به شمار می‌رفت نزدیک به 63 هزار تن در هفته بود که باز هم نشان می‌دهد حجم داد و ستد هفته قبل حتی از متوسط سال قبل هم بهتر بوده است. همین آمارها به این معنی است که بازار شرایط متعادلی دارد و این رفت و برگشت‌های معاملاتی را نباید چندان مهم ارزیابی کرد. از سوی دیگر حجم عرضه پلیمرها در هفته گذشته در بورس کالا نزدیک به 94 هزار تن بوده که بالاترین رقم عرضه ثبت شده در سال جاری است که خود زمینه آزادی عمل خریداران را فراهم می‌کند. البته در هفته گذشته حجم تقاضا کمتر از 8 درصد کاهش داشت که دلیل اصلی افت حجم معاملات به شمار می‌رود.

وضعیت بازار پلیمرها هنوز هم خوب است و از این مسیر نمی‌توان گفت که نگرانی برجسته‌ای ایجاد شده است. هم‌اکنون می‌توان عنوان کرد که بازار پلیمرها برای سومین هفته پیاپی حجم معاملات خوبی را به ثبت رسانده که ساده‌ترین خروجی آن از بین رفتن جو نگرانی قبلی در مورد تداوم رکود در این بازار است.

بر اساس این گزارش ، به صورت کلی شاهد هستیم که بازار حال و روز خوب و قابل قبولی دارد و تاکنون تغییر فصل و ورود به روزهای سرد سال برای این بازار خوش‌یمن بوده است. اگر همین حجم معاملات یکی دو هفته دیگر هم ادامه یابد به معنی تغییری عمیق در بازار پلیمرهاست آن هم در وضعیتی که هم‌اکنون نیز می‌توان از ورود بازار به فاز رونق خبر داد.

 

 

تعداد بازدید : ۹۲۹