افزایش ظرفیت تولید پروپیلن ایالات متحده

افزایش ظرفیت تولید پروپیلن ایالات متحده
(سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۴۹

ظرفیت تولید پروپیلن ایالات متحده با ساخت یک مجتمع جدید سالانه حدود 750 هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت انترپرایز پراداکتس (Enterprise Products) در حال پیشبرد عملیات ساخت یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH) جدید در تاسیسات مونت بلویو (Mont Belvieu) خود واقع در تگزاس است.
این سایت قطب مایعات گاز طبیعی (natural gas liquids hub) به شمار می رود. شرکت لیوندل باسل انترپرایز را در این پروژه همراهی می کند و در همین راستا توافقنامه ای را امضاء کرده است. خبر یاشده را هر دو شرکت به تازگی در بیانیه ای اعلام کردند.
ظرفیت مصرف پروپان مجتمع جدید 35 هزار بشکه در روز خواهد بود و قادر به تولید سالانه حدود 750 هزار تن پروپیلن گرید پلیمر (polymer-grade propylene) است. انتظار می رود این طرح تا نیمه اول سال 2023 میلادی به بهره برداری برسد.
جیم تیگ، مدیر عامل شرکت انترپرایز، پیشتر در جریان اعلام نتایج عملکرد مالی سه ماهه سوم این شرکت در سال 2018 میلادی، زمانی که این شرکت قراردادهای عملیات مهندسی و لایسنسینگ ساخت مجتمع هیدروژن زدایی دوم خود در مونت بلویو را نهایی می کرد می توانست برای ساخت سومین مجتمع اقدام کند، اظهار داشت: برنامه های ما برای ساخت مجتمع های هیدروژن زدایی جدید موضوعی تازه نیست.
بر اساس پرونده های ثبت شده در اداره کنترل تگزاس (Texas Comptroller's Office)، هر مجتمع از ظرفیت تولیدی معادل 750 هزار تن پروپیلن گرید پلیمر برخوردار است و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار دارد.
لیوندل باسل اعلام کرد که این شرکت قرارداد های طولانی مدتی را برای حمایت از ساخت مجتمع جدید با انترپرایز به امضاء رسانیده است.



تعداد بازدید : ۹۷۳