برنامه ریزی برای ساخت یک پروژه پتروشیمی 1.2 میلیارد دلاری در مجارستان

برنامه ریزی برای ساخت یک پروژه پتروشیمی 1.2 میلیارد دلاری در مجارستان
(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۰۱

شرکت ام او ال مجارستان و شرکت چند ملیتی تیسن کروپ ایندستریال سولوشنز ساخت یک مجموعه تولید پلی ال (polyol) با ظرفیت سالانه 200 هزار تن محصول را در مجارستان آغاز می کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، غول انرژی مجارستان، شرکت ام او ال (MOL)، و شرکت چند ملیتی تیسن کروپ ایندستریال سولوشنز (thyssenkrupp Industrial Solutions) پروژه ساخت یک مجموعه تولید پلی ال (polyol) با ظرفیت سالانه 200 هزار تن محصول را در تیسااوی‌واروش (Tiszaújváros) مجارستان را شروع خواهند کرد.
پروژه یادشده که تیسن کروپ کار طراحی و ساخت آن را بر عهده دارد، تولیدکننده پلی اتر پلی ال (polyether polyol) است که بیشتر برای تولید فوم های پلی اورتان (polyurethane foams) استفاده می شود.
این طرح به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار، بزرگترین سرمایه گذاری ارگانیک (organic investment) شرکت ام او ال به شمار می رود و قرار است تا سال 2021 میلادی تکمیل شود.
ام او ال می گوید: این مجتمع از فناوری های با راندمان بالا و سازگار با محیط زیست بهره می برد. از جمله فرآیند اچ پی پی او (HPPO) یا پروپیلن اکسید از هیدروژن پروکسید (propylene oxide from hydrogen peroxide) است که این شرکت مشترکا با همکاری تیسن کروپ و ایوونیک توسعه  خواهدداد.
دکتر سامی پلکونن، مدیر عامل شاخه فناوری های فرآیند و صنایع شیمیایی تیسن کروپ ایندستریال سولوشنز، عنوان کرد: امروز گام مهمی در جهت متحول ساختن صنایع شیمیایی مجارستان برداشته شد. از طرفی این همکاری قدم بلندی در راستای توسعه همکاری ها میان ام او ال و تیسن کروپ محسوب می شود.


تعداد بازدید : ۱,۴۶۱