عربستان به دنبال ساخت واحدهای جدید پتروشیمی در ایالات متحده

عربستان به دنبال ساخت واحدهای جدید پتروشیمی در ایالات متحده
(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۱۶

شرکت موتیوا اینترپرایز زیرمجموعه شرکت ملی نفت عربستان (سعودی آرامکو )در نظر دارد تعدادی واحد جدید پتروشیمی را با هدف توسعه فروش و صادرات خود در تگزاس بسازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس پرونده های ثبت شده در اداره کنترل تگزاس (Texas Comptroller's Office)، شرکت موتیوا اینترپرایزیس (Motiva Enterprises)، زیرمجموعه شرکت ملی نفت عربستان، سعودی آرامکو (Saudi Aramco)، در نظر دارد تعدادی واحد جدید تولید پلی اتیلن و یک مجموعه چند واحدی تولید محصولات آروماتیکی (multi-unit aromatics complex) برای تولید پارازایلین (paraxylene)، بنزن (benzene) و دیگر محصولات را با هدف توسعه فروش و صادرات خود در تگزاس بسازد.
موتیوا اواخر سال گذشته میلادی مدارکی حاوی جزئیاتی مبنی بر برنامه این شرکت برای ساخت یک واحد کراکر اتان چهار میلیارد و 700 میلیون دلاری و یک مجموعه تولید محصولات آروماتیکی یک میلیارد و 900 میلیون دلاری در سایت پالایشگاه پورت آرتور تگزاس تنظیم کرد. سری دوم مدارکی که در ماه اوت امسال آماده شد و هفته گذشته به اعلام عمومی رسید، جزئیات بیشتری درباره واحدهای یادشده ارائه می کند.
بر اساس این مدارک، موتیوا در حال بررسی امکان ساخت چند واحد مشتقات اتیلن در مقیاس جهانی (world-scale) برای تولید پلی اتیلن است. پلی اتیلن رزینی برای تولید پرمصرف ترین انواع پلاستیک در جهان به شمار می رود. محصولاتی شامل لوله، کیسه های پلاستیکی، بطری شیر، محفظه های مواد غذایی و نوشیدنی و انواع سطل از این دسته اند.


تعداد بازدید : ۸۹۲