افزایش ظرفیت تولید اتیلن کره جنوبی

افزایش ظرفیت تولید اتیلن کره جنوبی
(شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸) ۱۱:۴۰

کره جنوبی با هدف تامین اتیلن خود سرمایه گذاری های گسترده یا را درصنعت پتروشیمی خود انجام می دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیمارت (plastemart)، شرکت هانوا توتال پتروکمیکال (Hanwha Total Petrochemical) به تازگی ظرفیت تازه تولید اتیلن (ethylene) خود را در مدار تولید قرار داد. با سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری در مجموعه پتروپالایشگاهی این شرکت در شهر بندری دائسان کره جنوبی، سایت یادشده اکنون قادر به تولید یک میلیون و 400 هزار تن اتیلن در سال است. رقمی که افزایشی 30 درصدی را نشان می دهد.

این پروژه در ماه آوریل سال 2017 میلادی کلید خورد و نخستین طرح از میان سه پروژه ای به شمار می رود که قرار است در این مجموعه به بهره برداری برسد. در حال حاضر سرمایه ای بیش از 300 میلیون دلار به افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن تا سقف 50 درصد و دستیابی به رقم یک میلیون و 100 هزار تن تا پایان سال 2019 میلادی اختصاص یافته است.

از طرفی 500 میلیون دلار نیز برای افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن تا حدود 60 درصد و دستیابی به رقم یک میلیون و 100 هزار تن تا سال 2021 میلادی سرمایه گذاری می شود.

سه پروژه یادشده قرار است از مزیت خوراک فراوان و ارزان قیمت پروپان حاصل از انقلاب گاز شیل در ایالات متحده بهره مند شوند.

با سرمایه گذاری های جدید، تاسیسات دائسان در موقعیتی قرار می گیرد که می تواند از حاشیه سود حاصل از تمام طول زنجیره های تولید اتیلن-پلی اتیلن و پروپیلن-پلی پروپیلن بهره مند شود.

تعداد بازدید : ۱,۱۲۲