صرفه جویی 10 میلیون بورویی با بومی سازی دانش گوگرد زدایی

صرفه جویی 10 میلیون بورویی با بومی سازی دانش گوگرد زدایی
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۵۱

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام گفت:اجرای این پروژه موجب صرفه‌جویی ارزی 10 میلیون یورویی می‌شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا رسول اشرف زاده با اشاره به امضای تفاهم‌نامه طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام بر اساس دانش فنی ایرانی گفت: اجرای این پروژه موجب صرفه‌جویی ارزی 10 میلیون یورویی، استفاده از توان و دانش ایرانی و همچنین اشتغال‌زایی می‌شود.
بر اساس این تفاهم نامه، گوگردگرانول به ظرفیت ۸۸۱۵ تن در سال بین شرکت پتروشیمی ایلام و شرکت نورهان صنایع بر اساس فرایند Claus و با بهره گیری از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت در حضور جعفر توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت، حبیب الله بیطرف رییس هیات مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، وشاپور‌تقی پور مدیرعامل ایلام به امضا رسید.
در این مراسم مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به انعقاد قرارداد گوگردزدایی در پتروشیمی ایلام گفت: صاحب این تکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت است و بعد از اجرای این پروژه با توجه به سیاست هلدینگ مبنی بر استفاده حداکثری از دانش بومی و استفاده از لیسانس‌های ایرانی این تکنولوژی در سایر واحدها هم اجرا خواهد شد.
اشرف زاده تاکید کرد: اجرای این پروژه موجب صرفه‌جویی ارزی 10 میلیون یورویی، استفاده از توان و دانش ایرانی و همچنین اشتغال‌زایی می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در این مراسم، اجرای این پروژه را از منظر محیط‌زیستی مهم دانست و گفت: با اجرای این پروژه انتقال گاز H2S با غلظت بالا که پیش از این قرار بود با لوله‌ای به طول ۱۴ کیلومتر از مجتمع پتروشیمی ایلام به پالایشگاه منتقل شود که موجب آلودگی محیط زیستی و خطرات دیگری می‌شد از این چرخه حذف شده و کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست منطقه خواهد کرد.
تقی‌پور خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه گاز H2S به جامد تبدیل و به فروش می‌رسد و علاوه بر حذف عامل تهدیدکننده محیط زیست تبدیل به محصولی سودآور برای مجتمع می‌شود.

تعداد بازدید : ۱,۰۰۷