افزایش تنوع محصولات در صنایع پایین دستی پتروشیمی

افزایش تنوع محصولات در صنایع پایین دستی پتروشیمي
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۵۲

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: زمینه متنوع کردن محصولات پتروشیمی در بخش پایین دست افزایش یافته است.

 علی محمد بساق زاده، مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: سازندگان داخلی تجهیزات و ماشین آلات در این نمایشگاه دستاوردهای بسیار خوبی را ارائه کردند و در این شرایط شتاب بیشتری به توسعه صنعت می توانند بدهند.

وی با اشاره به بازدید هیئت هایی از کشورهای همسایه به ویژه عراق، ترکمنستان، افغانستان از نمایشگاه ایران پلاست افزود: مذاکرات بسیار خوبی در زمینه صنایع پایین دست در این نمایشگاه انجام شد.

بساق زاده با بیان اینکه شرکت های تولیدکننده مواد پلیمری و کامپاندینگ پیشرفت های بسیار مطلوبی داشته اند، ادامه داد: زمینه متنوع کردن محصولات پتروشیمی در بخش پایین دست بسیار افزایش یافته است.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با توجه به توانمندی شرکت های داخلی باید دولت حمایت های بیشتری از تولیدکنندگان داخلی داشته باشد و واردات محصولاتی که مشابه آن در کشور وجود دارد باید کنترل شود.

وی ادامه داد: امید است این نمایشگاه باعث هرچه رونق استفاده صنعتی از پلاستیک در همه ابعاد و تامین نیازهای کشور شود چون هم هزینه را کاهش می دهد هم کیفیت را بالا می برد و همچنین وزن تجهیزاتی که با آلیاژ و فلزات ساخته می شد کاهش می دهد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت های کامپاندینگ یکی از موضوعات دانش بنیان است که خیلی خوب در این زمینه کار کردند و دانش بنیان  ها موثر در صنعت هستندو بسیار خوب اطلاعات را تبادل می کنند .


تعداد بازدید : ۱,۰۷۶