عزم سوریه برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران

عزم سوریه برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۴۱

وزیر نفت و منابع معدنی سوریه گفت: مصمم به گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با فعالان صنعت پتروشیمی ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا علی سیمان غانم در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: سوریه همکاری زیادی با دوستان ایرانی دارد و ما براساس برنامه ای بلند مدت با ایران همکاری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران و سوریه قراردادهای کاری بسیاری برای همکاری دارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران در رأس کشورهای دوست در مرحله گذشت از جنگ در کنار ما ایستاده است و از ما حمایت می کند.

غانم ادامه داد: سوریه با گسترش تعامل با ایران درصدد رفع نیازهای خود است.

وی تصریح کرد: تحریم های گذشته در زمان کوتاهی سبب پیشرفت گسترده ای در صنایع و تولیدات داخلی ایران شده است. وزیر نفت و منابع معدنی سوریه گفت: مصمم به گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با فعالان صنعت پتروشیمی ایران هستیم.

دعوت وزیر نفت سوریه از شرکت های پتروشیمی ایران برای افزایش همکاری ها

به گزارش خبرنگارنیپنا، علی سلیمان غانم، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه پس ازبازدید از سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست با تشکر ازدعوت بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای بازدید از این نمایشگاه، از شرکت های فعال درصنایع بالادست وپایین دست پتروشیمی ایران دعوت کرد تا درروند بازسازی و توسعه کشور سوریه مشارکت کنند.

وی خطاب به برخی از شرکت ها گفت:شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه ایران پلاست با توجه به توانایی های بالای خود می توانند مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات خودرا در اختیار شرکت های سوریه قرار دهند.
وی به اتاق مشترک ایران و سوریه اشاره کرد و گفت: شرکت های بخش خصوصی ایران می توانند از ظرفیت های این اتاق برای همکاری های آتی استفاده کنند.

براساس این گزارش، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه از سا لن های 35، 38، 6 و 7 سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست بازدید کرد.

گفتنی است بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان این بازدید توضیحات لازم درباره مجتمع های پتروشیمی ایران و همچنین شرکت های پایین دستی را بیان کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۱