جمهوری آذربایجان میزبان صنایع پتروشیمی ایران

جمهوری آذربایجان میزبان صنایع پتروشیمی ایران
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۳۶

شرکت های ایرانی فعال در صنعت پتروشیمی کالاها و محصولات خود را به شرکت های بخش خصوصی آذربایجان صادر می کنند.

مراد محمد اف مدیر برنامه ریزی خرید و واردات یک شرکت از جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد علت حضور خود در نمایشگاه ایران پلاست سیزدهم گفت: شرکت ما تولید کننده لوله، در و پنجره و UPVC است و برای خرید ۴۰۰ تن مواد اولیه مانند پلی پروپیلن، پلی وینیل کلراید و کربنات کلسیم همچنین بررسی ماشین آلات برای تولید پلی اتیلن از نمایشگاه بازدید کردیم . تاکنون ۱۲ مذاکره با تولیدکنندگان ایرانی انجام دادیم و توافق های اولیه هم صورت گرفته است.
وی میزان نیاز کارخانه خود را ماهانه ۲ هزارتن مواد اولیه عنوان کرد و گفت: ماهانه ۴۰۰ تن مواد اولیه را از طریق ایران تامین می کنیم و باقی را از کره جنوبی ، اکراین و ترکیه خریداری می کنیم. اما خرید از ایران به دلیل مسافت برای ما راحتتر و به صرفه تر است. به همین دلیل نمایشگاه ایران پلاست را از دست نمی دهیم و امسال سومین بار است که در این نمایشگاه شرکت کردیم.
نیهاد اوروج مدیر فنی همان شرکت نیز در مورد هدف از بازدید از نمایشگاه ایران پلاست را برنامه توسعه ای کارخانه برای تولید پلی اتیلن عنوان کرد و گفت: کارخانه در مساحت ۱۰ هزار متر مربع در شهر نخجوان با ۵۰۰ نفر نیروی کار قرار دارد و از آنجاکه ۴۰ درصد فضای کارخانه بلا استفاده و خالی است در حال بررسی برای توسعه کارخانه و خرید تجهیزات و ماشین آلات برای تولید پلی اتیلن هستیم.

تعداد بازدید : ۱,۹۱۶