نمایشگاه ایران پلاست سبب رونق تکمیل زنجیره در صنعت پتروشیمی است

نمایشگاه ایران پلاست سبب رونق تکمیل زنجیره در صنعت پتروشیمی است
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۰:۴۵

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : نمایشگاه ایران پلاست محل مناسبی برای ذی نفعان این صنعت است که چالش ها و نقاط قوت خود را مطرح و پیشرفت ها و دستاوردهای خود را به نمایش درآورند و ارائه کنند.

علی اصغر گودرزی فراهانی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه پلاستیک است و در این 13 دوره نشان داده است که محل مناسبی برای ذی نفعان این صنعت است که چالش ها و نقاط قوت خود را مطرح و پیشرفت ها و دستاوردهای خود را به نمایش درآورند و ارائه کنند.

وی افزود: بخش عمده ذی نفعان نمایشگاه ایران پلاست تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی هستند که مواد اولیه صنایع پایین دستی و تکمیلی را تأمین می کنند و بخشی هم صاحبان صنایع پلاستیک هستند.

گودرزی فراهانی ادامه داد: نمایشگاه ایران پلاست در شرایط سخت تحریم سبب رونق تکمیل زنجیره در صنعت پتروشیمی است.

مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد:در اصل اقتصاد مقاومتی به نوعی در این نمایشگاه معنا پیدا می کند که با توسعه صنعت از خام فروشی جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی بالا و عمده ارزش افزوده به نوعی در صنایع پایین دستی است، تصریح کرد: به ازای هر یک میلیون تنی که به صنایع پایین دست خوراک داده می شود اشتغال بیش از 170 هزار نفری ایجاد می شود که در بالادست پتروشیمی این رقم بسیار کمتر است.

تعداد بازدید : ۷۰۱