دومین روز نشست تجاری B2B هیئت های خارجی در نمایشگاه ایران پلاست

دومین روز نشست تجاری B2B هیئت های خارجی در نمایشگاه ایران پلاست
(سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸) ۱۶:۵۰

نشست تجاری B2B هیئت های خارجی با تولیدکنندگان ایرانی امروز ادامه یافت و دیدارهای نمایندگان جمهوری آذربایجان، عراق و اقلیم کردستان عراق با تولیدکنندگان ایرانی انجام شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، هیات تجاری عراق با ۱۳ تاجر از شهرهای نجف، کربلا، سماوه، دیوانیه و عماره یکی از بزرگترین هیاتهای تجاری بودند که در نشست B2B حضور داشتند. عمده ترین نیازمندی های این هیات تجاری در نشست مواد اولیه پلی پروپیلن ، رنگدانه و مستربچ و تجهیزات پتروشیمی در صنایع بالادست و گونی ، نایلون زباله، مخازن آب و سفره یکبارمصرف و سبد پلاستیکی در بین محصولات پایین دست پتروشیمی بود .
علی هلال کاظم مندیل مسئول روابط بین الملل اتاق بازرگانی عراق در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد میزان مذاکرات هیات عراقی با تولیدکنندگان ایرانی گفت نزدیک به ۳۰ مذاکره در نشست تجاری انجام شده است. این دوره سومین بار است که سرپرست هیات تجاری برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست هستم و در مقایسه با دوره های گذشته این دوره بیشتر مواد اولیه بوده و تنوع محصولات پایین دستی و محصولات نهایی کمتر بود و بیشتر مواد اولیه بودند. ما هر آنچه یک کشور به دستگاه، ادوات، مواد اولیه قطعات دارد را نیاز دارد.
وی به کمبود تبلیغات محصولات ایرانی در عراق اشاره کرد و گفت: در رسانه های عراق جای تبلیغات محصولات پلیمری ایران خالی است و برای گسترش روابط در این زمینه پیشنهاد می کنم که فروشگاه یا نمایشگاه دائمی محصولات پلیمری در مرز بین ایران و عراق ایجاد شود تا ضمن تبادلات تجاری بیشتر ، دسترسی ما به محصولات پلاستیکی ایران بیشتر شود. ایران به بازار عراق نیاز دارد و عراق نیز ترجیح می دهد به جای خرید از تولیدات ترکیه و عربستان از تولیدات ایران خریداری کند.

تعداد بازدید : ۱,۳۰۴