به گزارش خبرنگار نیپنا در راستای معرفی استارت آپ های مرتبط با صنعت پتروشیمی در حاشیه سیزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست،مرتضی سرگلزایی جوان دکترای فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این کارگاه در خصوص مزیت هوشمندسازی داده های صنعت پتروشیمی گفت : دراین صنعت بصورت مداوم داده تولید می شود اما این داده ها تنها گزارش گیری می شود و بصورت هوشمند سرویسی از آنها گرفته نمی شود به عنوان مثال واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای پتروشیمی با تحلیل داده ها می توانند به تشخیص الگوهای جدید کمک کنند یا از محل داده کاوی شبیه سازی ها صورت گرفته و ارزش های جدید ایجاد شوند.
وی در ادامه افزود: با شبیه سازی داده های یک فرایند می توان محصول جدید تولید کرد و به واحد تحقیق و توسعه برای رسیدن به دستاوردهای جدید کمک کرد. همچنین در مارکتینگ نیز می توان با داده های هوشمند برای فروش یا ورود به یک بازار خاص برنامه ریزی کرد و اینکه در بازاریابی با استفاده از داده های هوشمند حجم تولید یا چگونگی ورود به یک بازار قابل بررسی و ارزیابی است.
با تحلیل داده ها می توان ضمن صرفه جویی در صنعت پتروشیمی برای داده ها هویت هوشمند ایجاد کرد.