صنایع تکمیلی پتروشیمی نقش مهمی در ارزآوری و ایجاد اشتغال ایفا می‌کند

صنایع تکمیلی پتروشیمی نقش مهمی در ارزآوری و ایجاد اشتغال ایفا می‌کند
(سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۲۰

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با توجه به کارکرد های خود می تواند نقش مهمی در ارزآوری و اشتغال کشور داشته باشد.

احمد مهدوی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت : با وجود تحریم های بین المللی این دوره از نمایشگاه ایران پلاست بسیار شاداب و پر مخاطب است و حضور شرکت ها و هیات های داخلی و خارجی این نمایشگاه را پر بار کرده است.
وی  افزود: صنعت پتروشیمی صنعت برتر و دارای مزیت فراوان برای گشور است و این نمایشگاه می تواند توانمندی های صنعت را به مردم و فعالان این حوزه معرفی کند. چنانچه صادرات محصولات پلیمری را به کشورهای همسایه بررسی کنید با وجود توان بالای تولیدی صنایع پایین دست پتروشیمی ایران میزان صادرات صنایع تکمیلی به کشورهای همسایه قابل توجه نیست بنابراین برگزاری این نمایشگاه می تواند زمینه آشنایی با تولیدات و نمایش توانمندی های ایران را فراهم کند.
مهدوی با بیان این که در حاشیه نمایشگاه قراردادهایی بسته می شود که باعث افزایش صادرات و فراخور آن توسعه و رشد تولید می شود  گفت: در حال حاضر مواد اولیه پلیمری به چین و کشورهای آسیایی صادر می شود اما باید توان خود را تا تولید محصولات نهایی ارتقا دهیم و محصول نهایی را به کشورهای دیگر صادر کنیم که متضمن ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای کشور خواهد بود .
وی  خاطر نشان کرد : باید به صنایع پایین دستی پتروشیمی کمک کنیم و برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران پلاست یکی از راهکارهای آن است.

تعداد بازدید : ۹۳۶